آثار زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) در کلام امام رضا(ع)/ نظر آیت‌الله بهجت درباره حرم «سیدالکریم»


آثار زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) در کلام امام رضا(ع)/ نظر آیت‌الله بهجت درباره حرم «سیدالکریم»

یک استاد حوزه علمیه گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مصداق شفاف یک انسان بسیار باتقوا بودند وه به واسطه همین بزرگی و عظمت، بسیاری از بزرگان و علمای اسلام به آستان مقدس ایشان توجهی خاص دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» شامگاه شنبه، ۹ آذر در مراسم جشن ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در همین آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای نزدیکی ما به خود وسیله قرار داده و آن قرآن و ائمه معصومین(ع) هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اهل‌بیت(ع) عقل کامل دارند، تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره یک دوره امام‌شناسی و معرفت نسبت به آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: پروردگار متعال به واسطه اهل‌بیت(ع) به بندگان خود رحمت دارد و به آنها روزی و خیر می‌دهد و رضایت خود را در رضایت آنها قرار داده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان بدون اهل‌بیت(ع) نمی‌تواند به سوی خداوند تقرب یافته و سیر الی الله داشته باشد، تاکید کرد: شاخصه قرب الهی بر مبنای تقوا است که به انجام واجبات و ترک محرمات بستگی دارد.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) با اطاعت و بندگی الهی توانستند مقاماتی را به دست بیاورند که رضایت خداوند در رضایت آنها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه بر اساس روایات رسیده دروغ یکی از گناهان بسیار بزرگ است، ابراز کرد: دروغگو دشمن خداوند است زیرا اعتماد را از بین می‌برد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز یکی از مهمترین واجبات است، گفت: هر کس نماز را اقامه نکند او در مسیر سیر الی الله نیست.

وی با بیان اینکه چشم و گوش از اعضای بسیار مهم در وجود انسان هستند، اضافه کرد: اگر انسان این دو عضو بدن را کنترل کند که به گناه دچار نشود در مسیر الهی پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مصداق شفاف یک انسان بسیار باتقوا بودند، تاکید کرد: به واسطه همین بزرگی و عظمت حضرت(ع) بسیاری از بزرگان و علمای اسلام به آستان مقدس حضرت توجه خاص دارند، آیت‌الله بهجت در این زمینه فرمودند: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محل صعود و فرود ملائکه است.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: ایشان فرمودند:‌هر کس نمی‌تواند مرا زیارت کند برادرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند، هر کس مرقد ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با استناد به روایتی از امام هادی(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مبنی بر اینکه تو دوست ما هستی، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) محضر پنج امام معصوم را درک کرده و مطیع کامل همه آنها بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عالم، محدث، امانتدار و بسیار کریم بودند، حضرت(ع) در نقل احادیث ائمه معصومین(ع) برای شیعیان بسیار تلاش کردند، وقتی دین خود را به امام هادی(ع) عرضه کردند از ایشان مهر تایید گرفتند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی