انتخاب ایرنا به ریاست آینده اوآنا معادلات ایران‌هراسی را خنثی می‌کند


انتخاب ایرنا به ریاست آینده اوآنا معادلات ایران‌هراسی را خنثی می‌کند

تهران - ایرنا - مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت انتخاب ایرنا به ریاست آینده سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) را برای سال 2022 گامی مثبت دانست و تاکید کرد: این انتخاب معادلات دشمنان در تبلیغ و ترویج ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تبریک انتخاب خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ریاست آینده سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) افزود: این امر، خبر خوشحال‌کننده‌ای در ایامی است که دشمنان درصدد تبلیغ مباحث و موضوعات پیرامون ایران هراسی، اسلام هراسی و بعضا شیعه هراسی هستند و از طرفی باعث افتخار کشور و نظام است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:‌ اینکه در این برهه حساس در صحنه بین المللی ایرنا به عنوان ریاست آتی اتحادیه ای بین المللی انتخاب بشود برگ زرینی بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی ادامه داد: این انتخاب فرصت مغتنم و مجال خوبی است تا بتوانیم خدمات و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران درکشور، منطقه و جهان و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدا را در قالب هایی زیبا به جهانیان عرضه و از این طریق به دنیا ثابت کنیم تبلیغات سوء که علیه ایران صورت گرفته واقعیت نداشته و تنها ادعایی واهی و سوءتفاهماتی است که دشمنان این کشور در سطح بین الملل مطرح می کنند.

انتخاب ایرنا به ریاست آینده اوآنا معادلات ایران‌هراسی را خنثی می‌کند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور گردشگران خارجی و نظرهای آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ خود آنها بارها به صراحت از طریق رسانه ها به ویژه شبکه های تلویزیونی خود اعلام کرده اند با سفر به ایران آنچه مشاهده کرده اند با آنچه علیه این کشور در آنسوی آب‌ها مطرح شده متفاوت است و قابل مقایسه نیست.

اینکه اینگونه صحبت ها و بیانات از زبان افراد خارجی مطرح شود تا افراد داخلی، زمین تا آسمان تفاوت بیان دارد؛ زیرا بیان واقعیات و آنچه در ایران هست از زبان خارجی ها یقینا اثرگذاری بیشتری بر ملل مختلف خواهد داشت؛ چون آنها سفیرانی محسوب می شوند که از نزدیک و چهره به چهره و حضوری همه چیز را لمس کرده و دیده اند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دراین فرصت طلایی که یک امتیاز بزرگ و افتخارآفرین برای کشور محسوب می شود بتواند با بکارگیری همه ظرفیت های رسانه ای خود در این مقطع حساس، علاوه برحضور حرفه ای در صحنه بین المللی، مایه سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد تا بتوانیم اسلام واقعی ناب محمدی را با همه ابعاد، جزئیات و زیبایی ها به خوبی به دنیا و دیگر ملل معرفی و تبیین کنیم

اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)

سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درخواست نامزدی ایرنا برای ریاست دوره‌ای سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) را در دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵، همزمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیأت اجرایی این سازمان، شهریور ۹۷ در تهران، ارائه داد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) نیز در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره‌جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند. چهل و پنجمین نشست هیات اجرایی اوآنا در سئول برگزارشد. ایرنا یکی از ۱۳ عضو هیات اجرایی اوآنا است.

ایرنا به عنوان یکی از اعضای باسابقه اوآنا در سال های اخیر برای ایفای نقش در تصمیم گیری های این سازمان منطقه ای، تلاش کرده است. دوره ریاست خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان بر اوآنا پایان یافته و این خبرگزاری، مدیریت اوآنا را به میزبان کنونی مجمع عمومی سپرد. خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) تا سال ۲۰۲۲ عهده دار مدیریت اوآنا خواهد بود. اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه، علاوه بر تشکیلات مجمع عمومی و هیات اجرایی، دو کمیته دارد که به صورت تخصصی به موضوعات فنی، خبری و اخلاقی در رسانه می پردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن