گاردین: تا کریسمس امسال 135 هزار کودک دیگر انگلیسی بی‌خانمان می‌شوند


گاردین: تا کریسمس امسال 135 هزار کودک دیگر انگلیسی بی‌خانمان می‌شوند

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارشی رسمی از وضعیت بی‌خانمان‌های این کشور منتشر کرده که در آن آمده، تا ماه ژانویه امسال (دی-بهمن) 135 هزار کودک دیگر به بی‌خانمان‌های انگلیس اضافه می‌شوند.

گاردین: تا کریسمس امسال 135 هزار کودک دیگر انگلیسی بی‌خانمان می‌شوند

مرکز «هوسینگ چریتی شلتر» تخمین زده است که روزانه ۱۸۳ کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند، با این حساب تا کریسمس حدأقل ۱۳۵هزار کودک بی‌خانمان و مجبور به اسکان در پناهگاه‌های موقت می‌شوند که این آمار بالاترین میزان در ۱۲ سال اخیر است.

«گاردین» این را هم نوشته که، در هر ۸ دقیقه (روزی ۱۸۳ کودک) یک کودک انگلیسی خانه خود را از دست می‌دهد. با این برآورد تا انتخابات زود هنگام ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) یعنی یک هفته دیگر ۱ هزار و ۶۴۷ کودک بی‌خانمان به بی‌خانمان‌های انگلیسی افزوده خواهد شد. گفتنی است آمارهای رسمی می گویند در انگلیس چیزی بالغ بر ۳۲۰ هزار بی‌خانمان زندگی می‌کنند.در میان شهرهای انگلیس، «لندن»، پایتخت این کشور، بیشترین تجمع کم‌سالانِ بی‌خانمان را دارد که یک رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ داشته است. در این میان سخنگوی وزارت مسکن انگلیس تنها گفته: «هر کودکی باید جای امنی برای زندگی داشته باشد و شوراها موظف‌اند پناهگاه موقتی برای نیازمندان را فراهم آورند که شامل خانواده‌های فرزنددار می‌شود».

همه این‌ها در حالی است که پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) -البته اگر تحقق پیدا کند که احتمالش هم بسیار زیاد است- تخمین زده می‌شود اوضاع اقتصادی انگلیس به مراتب بدتر و پیچیده‌تر شود که مسلماً اقشار ضعیف، به‌ویژه بی‌خانمان‌ها، بیشترین آسیب‌پذیری را از آن شرایط خواهند داشت. اگر این آمار را در کنار ۵۰۰ هزار آمریکایی قرار دهیم که «برنی سندرز» می‌گوید شب‌ها در خیابان‌های این کشور می‌خوابند، می‌توان تصویر واضح‌تری از نادیده گرفته شدنِ عدالت اجتماعی در کشورهایی ترسیم کرد که مدعی «بازار آزاد»اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد