وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت‌وگو کردند


وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره ایران گفت‌وگو کردند

وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در حاشیه نشست سران ناتو در لندن دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گزارشی خبر داد، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور روز سه‌شنبه در حاشیه نشست سران ناتو در لندن با دومینیک راب همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

براساس این گزارش، پمپئو در این دیدار تاسف خود را از حادثه تروریستی این هفته در لندن ابراز کرد و دو طرف درباره توسعه شبکه‌های 5G امن گفت‌وگو کردند.

در این همچنین آمده است: [دو طرف] درباره چالش‌های ایجاد شده از سوی ایران و برنامه‌هایی برای یک توافق تجارت آزاد میان آمریکا و انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا تبادل نظر کردند.

انگلیس روز شنبه به همراه آلمان و فرانسه بیانیه مشترکی درباره برجام داده و اعلام کردند که به عنوان سهامداران بنیانگذار ابزار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس) از پیوستن بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و هلند به این نهاد استقبال می‌کنند.

تروئیکای اروپا بدون اشاره به تعلل خود در زمینه عمل به تعهدات اقتصادی وعده داده شده در برجام و تعهدات ۱۱گانه خود پس از خروج آمریکا از این توافق، عنوان کرده‌اند: ما بار دیگر بر آمادگی خود برای بررسی همه مکانیسم‌های موجود در برجام، از جمله مکانیسم حل اختلاف، برای حل مسائل مرتبط با اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید می‌کنیم.

«راب مکر» سفیر انگلیس در تهران روز گذشته با اشاره به این بیانیه تروئیکای اروپایی، گفت که این مساله نشان می‌دهد «تا زمانی که برجام پا برجاست، در راستای حمایت از تجارت که به نفع همه‌ ایرانیان است فعالیت می کنیم»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی