مدیرکل جدید آژانس: ارزیابی ما درباره وضعیت ایران تغییر نکرده است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، رافائل گروسی (Rafael Grossi) مدیرکل...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، رافائل گروسی (Rafael Grossi) مدیرکل جدید آژانس بین المللی گفت: ارزیابی ما درباره وضعیت موجود ایران تغییر نکرده است.
گروسی گفت: هیچ چیزی که اساساً ارزیابی ما را در حال حاضر از وضعیت موجود تغییر دهد، وجود ندارد. اما این یک موضوع بسته نیست. این موضوعی است که ما بحث را با ایران درباره آن ادامه می‌دهیم.
وی افزود: هیچ فردی نمی‌تواند آنچه را که ما انجام می‌دهیم، انجام دهد. هیچ فرد دیگری مطلبی را که از بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای صادر نشده باشد، باور نمی‌کند. مطمئناً هر کشوری منافع ملی خود را دارد و این مطلب درستی است. به همین دلیل است که ما آژانس بین المللی انرژی اتمی را داریم، زیرا ما به گروهی از تحلیلگران بی طرف نیاز داریم که به آنجا بروند و بگویند وضعیت چگونه است.
مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: وقتی اطلاعات مربوطه وجود داشته باشد که ممکن است مربوط به وجود اثری از مواد هسته‌ای باشد، که ما هیچ مسئولیتی درباره آن نداریم، پس ما این مسئله را مطرح می‌کنیم. این امری طبیعی است. این وظیفه من است؛ بنابراین ما با چشمان باز به آنجا می‌رویم.
گروسی در ادامه افزود: رسیدگی به این مسائل (مربوط به برنامه هسته‌ای ایران) به روشی رضایت بخش انجام شده است. موارد خاص وجود داشته است، اما ما به طور منطقی کار کرده ایم و اقدامات احتیاطی لازم که به دلیل شرایط تحمیل شده است در نظر گرفته ایم. ما در حال کار بر روی این موضوع هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران