صربستان: برنامه‌ای برای عضویت در ناتو نداریم


صربستان: برنامه‌ای برای عضویت در ناتو نداریم

وزیر امور خارجه صربستان روز سه‌شنبه گفت که این کشور برنامه‌ای برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «اویکا داچیچ» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر صربستان روز سه‌شنبه گفت که این کشور برنامه‌ای برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی ندارد چون اکثر مردم ایم کشور با این ایده مخالف هستند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور صربستان چند روز دیگه به روسیه سفر خواهد کرد.

وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما نمی‌خواهیم عضوی از ائتلاف باشیم و اکثر شهروندان ما نیز این را نمی‌خواهند.»

داسیس در ادامه گفت: «هم صربستان و هم ناتو از سطح کنونی همکاری که بسیار خوب بوده و به صورت مداوم در حال توسعه است، راضی هستند. اما ما هیچگونه قصدی برای تبدیل این شرایط به عضویت دائم نیستیم.»

«الکساندر واچیچ» رئیس جمهور صربستان پیشتر بیانیه بی طرفی سیاسی و نظامی این کشور را مطرح کرده بود. انتظار می‌رود این سند در ماه فوریه در مجلس این کشور به تصویب برسد.

امروز نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هشدار داده بود که توسعه ناتو به سوی مرزهای این کشور تهدیدی برای مسکو به شمار می‌آید.

از سوی دیگر نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی امروز (سه‌شنبه) و فردا در لندن برگزار می‌شود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این نشست حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی