شرایط را برای فعالان سرمایه‌گذاری نباید محدود کرد


شرایط را برای فعالان سرمایه‌گذاری نباید محدود کرد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه باتاکید براینکه شرایط و عرصه را برای فعالان سرمایه‌گذاری نباید محدود کرد، گفت: از ظرفیت‌های معادن به عنوان یکی از پتانسیل‌های خوب سرمایه‌گذاری در استان برای توسعه اشتغالزایی استفاده نشده است.

هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در چهارمین جلسه شورای معادن استان در سرسرای تدبیر استانداری باتاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت معادن استان برای توسعه اشتغالزایی افزود: با پیگیری های صورت گرفته پهنه های معدنی در اوایل سال جاری آزاد و شرایط برای بهره برداری از معادن ایجاد شد.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه همچنین اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ذی ربط نتوانسته اند ظرفیت های سرمایه گذاری معادن را به عنوان یک مزیت مطلوب برای استان به متقاضیان معرفی کنند.

بازوند از ایجاد شرایطی برای اشتغال ٦٠٠ نفر از دانش آموختگان مهندسی معدن خبر داد و گفت: شورای معدن موظف است در مدت ١٥ روز نسبت به طبقه بندی و شناسایی ظرفیت های معادن استان اقدام و در نشستی مشورتی با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی معدن مشوق ها و تسهیلات را به ٦٠٠ عضو مدعو معرفی نماید.

وی یکی از خروجی های این نشست مشورتی را تسهیل شرایط برای اشتغالزایی دانش آموختگان رشته مهندسی معدن ذکر کرد و ادامه داد: در سال جاری با احیای ٢٠ معدن راکد امکان اشتغال ١٨٤ نفر با ٤٤ میلیارد تومان سرمایه گذاری فراهم شد.

او ظرفیت معادن را برای بخش خصوصی ناشناخته دانست و تأکید کرد: از این ظرفیت به شکل صحیحی استفاده نشده است.

در این جلسه گزارش عملکرد ٨ ماهه شورا، فعالیت های صورت گرفته در خصوص احیاء معادن و سایر مباحث بر اساس دستور کار جلسه بررسی و در این خصوص تبادل نظر شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و طبق تقسیم بندی کشوری از ۱۶۰ پهنه معادن فلزی دارای پنج پهنه است که تاکنون در مرحله اول مطالعات اکتشافی معادن ۱۶ نقطه آن برای فعالیت معدن فلزی مثبت اعلام شده است.

تعداد کل معادن استان کرمانشاه براساس آمار سازمان صمت، ۲۲۵ فقره است که از این تعداد ۴۸ فقره آن، سنگ تزئینی است که معادل ۲۰ درصد معادن استان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل