سیتروئن کارین و رکورد حضور دکمه در خودرو! (+تصاویر)


سیتروئن کارین و رکورد حضور دکمه در خودرو! (+تصاویر)

هم اکنون خودروسازان تمام تنظیمات دکمه ای خودروها را به صفحه لمسی سیستم سرگرمی آن منتقل کرده اند اما کارین را باید ارباب دکمه ها! نام گذاشت.

عصرایران- شاید برایتان جالب باشد تا متفاوت ترین محصول برند سیتروئن در آغاز دهه 80 میلادی را ملاقات کنید! همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی خودروی پاریس یا دقیق تر بگوئیم "پاریس موتورشُو" کمپانی فرانسوی سیتروئن از یک محصول مفهومی با نام "کارین" رونمایی کرد.

خودرویی 4 سیلندر، محور جلو و مجهز به سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع که در محصولات این کمپانی بارها استفاده شده است و اساسا امضایی برای سیتروئن محسوب می شود.

خودروی آینده نگر دهه 80 نیسان را اینجا ببینید.

کارین با کابین هرمی نمونه ای از آزادی بدون قید و شرط طراحان در ارائه یک محصول آینده نگر بود. با بالارفتن درب های پروانه ای کارین، مخاطب وارد محیطی می شد که آن روزها و حتی در زمان حال نیز شبیه به کابین سفینه های فضایی به نظر می رسد.

هم اکنون خودروسازان تمام تنظیمات دکمه ای خودروها را به صفحه لمسی سیستم سرگرمی آن منتقل کرده اند اما کارین را باید ارباب دکمه ها! نام گذاشت چون برای تمامی قابلیت های آن یک دسترسی به شکل دکمه داخل کابین قرار داده شده بود.

یک مانیتور کلاسیک در محل نشانگر آمپر و فرمان دقیقا در وسط کنسول جلو قرار داشت. بدین ترتیب دو سرنشین دیگر باید در صندلی های کنار صندلی راننده(کمی عقب تر) قرار می گرفتند. حتی در قسمت داخلی درب ها نیز دکمه های کنترلی و مانیتور قرار داشت که بر جذابیت های این محصول آینده نگر دهه هشتادی می افزود.

الگوی جانمایی صندلی های کارین 15 سال بعد یعنی در 1995 توسط مک لارن در خودروی اسپرت اف1 مورد استفاده قرار گرفت. مدلی که میزان دید راننده را به میزان قابل توجهی افزایش می داد.

ناتالی؛ سوپراسپرتی که با "متانول" کار می کند! را اینجا بخوانید.

سیتروئن کارین و رکورد حضور دکمه در خودرو! (+تصاویر)

مک لارن اف1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...