عاقبت بخیری 2 طرح نیمه کاره همدان


عاقبت بخیری 2 طرح نیمه کاره همدان

همدان- ایرنا- نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر از عاقبت بخیری 2 طرح کلیدی این استان داده و وعده کردند با روی غلطک افتادن پتروشیمی هگمتانه و منطقه مبتنی بر فناوری های برتر به زودی این طرح‌ها  به سرانجام می‌رسند.

مجتمع صنایع پتروشیمی هگمتانه بهمن ماه جاری به صورت آزمایشی آغاز به کار می‌کند و از بهار سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی محصولات پی.وی.سی گرید پزشکی آن تولید و وارد بازار می‌شود؛ این آخرین وعده مسئولان همدان برای این طرح کلیدی بود که ۱۵ سال از کلنگ زنی اش می گذرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط همدان فرصت را غنیمت شمرد و در وقت اندکی که از دیگر سخنرانان به عاریه گرفت، پشت تریبون حاضر شد و نوید به سرانجام رسیدن این طرح را داد.

امیر خجسته به ۶۰ جلسه و نشست تخصصی درباره وضعیت پتروشیمی هگمتانه با وزرا و معاونان مربوطه اشاره کرد و گفت: کارهای این طرح تا شب عید خاتمه می یابد و بعد از عید نوروز بهره برداری می شود.

اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت بزرگ را خجسته به مردم وعده داد و گفت: بسیاری از جوانان متخصص و دانش آموخته و یا نیروی انسانی مبتدی در رسته های مختلف می تواند در این پتروشیمی مشغول بکار شوند.

وی عزم مسئولان را برای به ثمر رساندن طرح های نیمه کاره استان جدی دانست و خاطرنشان کرد: پتروشیمی مشکلات عدیده ای داشت و با پیگیری های مسئولان استانی و حمایت نمایندگان مجلس به نتیجه می رسد.

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز مژده روی غلطک افتادن منطقه مبتنی بر فناوری های برتر را به مردم این استان داد و گفت: زیرساخت های مورد نیاز به وسعت ۵۰ هکتار در این منطقه فراهم شده و همه چیز برای حضور سرمایه گذاران کشور آماده است.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: منطقه مبتنی بر فاوری های برتر در کنار قطب های علمی و صنعتی کشور قرار گرفته و جزو چهار منطقه هایتک تعریف شده در کشور است.

این منطقه به گفته وی قابلیت گسترش را تا یک هزار هکتار وسعت دارد.

مشارکت وزارت دفاع در منطقه مبتنی بر فناوری های برتر خبر خوش حاجی بابایی بود که برای دلگرمی و جذب سرمایه گذاران اعلام کرد و افزود: وزارت دفاع با چندین طرح قدرتمند آماده سرمایه گذاری در همدان است.

وی به سرمایه داران اطمینان خاطر داد در صورت سرمایه گذاری در این منطقه علاوه بر مشارکت در تولید فناوری های نوین سرمایه آنها به طور مضاعف افزایش می یابد.

توسعه و تکمیل شبکه ریلی استان همدان شاخص مهمی بود که حاجی بابایی از آن به عنوان امتیاز ویژه یاد کرد و گفت: تمام نقاط این استان حتی روستاها قابلیت سرمایه گذاری دارد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان همدان از امروز به مدت چهار روز در محل نمایشگاه های بین المللی همدان دایر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!