رزمایش کمربند امنیت دریایی ایران، روسیه و چین 6 دی ماه برگزار می‌شود


رزمایش کمربند امنیت دریایی ایران، روسیه و چین 6 دی ماه برگزار می‌شود

دریادار خانزادی گفت: رزمایش مشترک ایران،‌چین و روسیه با نام کمربند امنیت دریایی در 6 دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سپهبد شائو یوئان مینگ، معاون روابط بین‌الملل ارتش چین دیدار کرد. در این دیدار، دریادار خانزادی و سپهبد شائو یوئان مینگ در خصوص سه موضوع مختلف رایزنی و گفت‌وگو کردند.

دریادار خانزادی با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه، گفت: رزمایش پیش رو با نام کمربند امنیت دریایی در ششم دی امسال (۲۷ دسامبر ۲۰۱۹) برگزار خواهد شد. ما مشتاق تبادل اطلاعات سفید بین دو کشور ایران و چین از جمله اطلاعات دزدان دریایی و موضوعات فنی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حائز اهمیت خواندن ظرفیت ساخت ناوشکن و زیردریایی به صورت عملیات مشترک، همکاری فنی بین دو کشور را برای بالا بردن دانش و تجربه طرفین ضروری دانست و افزود: ما در آینده نزدیک ساخت تجهیزات سطحی و زیرسطحی سنگین را آغاز خواهیم کرد و آمادگی آغاز عملیات مشترک، تبادل اطلاعات فنی و ظرفیت‌های تحقیقاتی را با کشور چین داریم.

وی با اشاره به سابقه روابط و تاریخ و تمدن بزرگ دو کشور، به برگزاری اجلاسی در کشور چین درباره احیای جاده ابریشم اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات آینده در این رابطه، بدون توجه جدی به دو کشور بزرگ و صاحب تمدن ایران و چین امکان پذیر نیست و این دو کشور در این فرآیند باید نقش ویژه‌ای را ایفا کنند. با توجه به اینکه بخش بزرگی از این استراتژی در دریاست، نقش سازوکار‌های دریایی به ویژه قدرت دریایی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده نداجا اردیبهشت ۹۸ به چین سفر می‌کند

امیر دریادار خانزادی با اشاره به سفرش در ماه می‌به کشور چین گفت: در این دیدار، گفت‌وگوی کاملی با فرمانده نیروی دریایی چین داشتیم و در بازدید‌های انجام شده، ظرفیت‌های زیادی را در کشور چین مشاهده کردم. از طرفی هر دو کشور در ساخت تجهیزات دریایی خود کاملا مستقل هستند. جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست کار ساخت تجهیزات دریایی به ویژه در بخش دفاعی را در صنایع دریایی وزارت دفاع و کارخانجات نیروی دریایی ارتش انجام می‌دهد. ما امروز در حال ساخت انواع ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها هستیم و مسیر توسعه نیروی دریایی را با سرعت به جلو می‌بریم.

او یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور چین تعامل و همکاری بین دو نیروی دریایی و در مجموع نیرو‌های مسلح دو کشور، دستیابی به اهداف تعین شده را سرعت می‌بخشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امروز اراده ارتش و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همکاری با چین جدی است و در سطح دولت‌ها اهداف استراتژیک تعریف شده و در سطح نیرو‌های مسلح موضوعات در قالب همکاری تعریف شده است.

امیر دریادار خانزادی با تأکید بر تعاملات دو کشور افزود: در سطح عملیاتی، بازدید ناوگروه‌ها ایران و چین از بنادر یکدیگر اولویت دارد که تاکنون این اتفاق صورت گرفته است، ولی ما خواستار افزایش بازدید‌ها و کاهش فاصله زمانی بازدید‌ها هستیم.

او همچنین خواستار افزایش انجام تمرین‌ها و رزمایش‌های مشترک دریایی در جهت بالا بردن توان دفاعی دو کشور شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از دعوت دانشگاه نیروی دریایی چین برای اعزام دانشجویان نیروی دریایی ارتش در مقطع آکادمی و دانشکده فرماندهی و ستاد به چین، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان نظامی در تمام مقاطع اعلام می‌کند و این ارتباط آموزشی، نقش بسیار موثری در تعامل هرچه بیشتر در دیگر حوزه‌ها دارد.

امیر دریادار خانزادی همچنین یادآور شد که ابهت دروغین استکبار جهانی در حال فروپاشی است و تقابل اصلی دشمنان جلوگیری از همکاری کشور‌های صاحب تمدن مانند ایران و چین است.

در ادامه، معاون روابط بین الملل ارتش چین نیز ضمن دعوت از امیر دریادار حسین خانزادی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازدید و تعامل بیشتر با کشور چین، گفت: تعامل بین ایران و چین برای حفظ امنیت منطقه و حفظ صلح جهانی موثر خواهد بود.

سپهبد شائو یوئان مینگ با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی بین‌المللی و استراتژیک است.

او با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر گفت: با رهنمود‌های مقام معظم رهبری ایران، فرماندهی امیر دریادار خانزادی و نگاه ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در ارتقاء نیروی دریایی ارتش، شاهد یک نیروی مقتدر و مهم در دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند هستیم.

معاون روابط بین الملل ارتش چین در ادامه به پوشش گسترده رزمایش‌ها و اخبار نیروی دریایی ایران در رسانه‌های چین، گفت: رسانه‌های چین علاقه زیادی به نیروی دریایی ایران دارند و اخبار فعالیت‌ها و رخداد‌های ارتش ایران را کاملا منعکس می‌کنند. همچنین ما معتقدیم ایران جایگاه ویژه‌ای در حفظ امنیت منطقه و صلح جهانی دارد.

سپهبد شائو یوئان مینگ درباره همکاری بین نیروی دریایی ارتش ایران و چین، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم روابط بین نیروی دریایی دو کشور باید افزایش یابد و به صورت عملیاتی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی و اطلاع رسانی به تبادل دانش بپردازیم.

او رزمایش پیش رو را نشان‌دهنده اتحاد بین سه کشور دوست ایران، چین و روسیه در مقابله با استکبار جهانی دانست و این رزمایش را نشان‌دهنده اتحاد سه کشور دوست برشمرد.

همچنین طرفین بر تدوین برنامه‌های ملاقات سالیانه فرماندهان نیرو‌های دریایی دو کشور تأکید کردند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل