آغاز اجرای طرح کشوری بررسی میزان شیوع ناباروری در خرمشهر


آغاز اجرای طرح کشوری بررسی میزان شیوع ناباروری در خرمشهر

میرزایی از اجرای طرح کشوری بررسی میزان شیوع ناباروری در خرمشهر خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در مناطق شهری و روستایی شهرستان خرمشهر اجرا شد.

«پرویز میرزایی»، امروز (سه شنبه ۱۲ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از آغاز طرح کشوری بررسی میزان شیوع ناباروری در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف بررسی میزان شیوع ناباروی در خانوارها همزمان با سراسر کشور در چهار شهرستان‌ اهواز، خرمشهر، باغملک و کارون از استان خوزستان از امروز اجرا شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: این طرح در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و فرزندآوری به شکل پرسشگری همزمان با سراسر کشور در خرمشهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرمشهر طی مدت ۱۰ روز کاری ۲ گروه پرسشگر شامل کارشناسان مامایی و بهداشت، ۱۵ خوشه تعیین شده را ارزیابی کردند یاد آور شد: در قالب طرح بررسی شیوع ناباروری به صورت نمونه گیری، تصادفی به ۲۶۳ خانه برای پرسشگری مراجعه شد که از این تعداد ۱۵۰ پرسشنامه تکمیل شده است.

میرزایی از ارزیابی ۱۵ نقطه به عنوان خوشه‌ های مورد نظر انتخاب شده در خرمشهر خبر داد و اذعان داشت: در این ارزیابی و نقاط انتخاب شده سه منطقه روستایی و ۱۲ منطقه شهری بوده است.

وی تصریح کرد: طرح بررسی شیوع ناباروی در کشور شامل زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله می شود که ازدواج کرده اند و از آغاز زندگی مشترک آنها بیش از یک سال گذشته است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر خاطر نشان کرد: طبق برآورد انجام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۰، حدود ۵۰ میلیون زوج در دنیا از ناباروری رنج می‌برند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی تراکتور مشخص شد