تاکید بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری


تاکید بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری

خبرگزاری آریا- تولیدکنندگان بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری به عنوان گامی در ساماندهی بازار پوشاک تاکید دارند.

تاکید بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری
خبرگزاری آریا- نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران: تولیدکنندگان بخش خصوصی بر اجرای دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری به عنوان گامی در ساماندهی بازار پوشاک تاکید دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مجید نامی در گفتگو با رسانه ملی افزود: دستورالعمل ساماندهی بازار پوشاک یا ثبت نشان‌های تجاری، سال 95 ابلاغ شد، اما از همان زمان با مقاومت‌های بسیاری روبرو بوده است.
وی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری در بازار از سال گذشته و با پیگیری‌های بسیار بخش خصوصی اجرایی شده، اضافه کرد: این دستورالعمل، حرکتی جدید در کنترل میزان قاچاق پوشاک است ضمن اینکه نحوه برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه نیز در این دستورالعمل قید شده است.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: با اجرایی شدن این دستورالعمل، نشان‌های تجاری خارجی که قصد فعالیت در ایران را دارند باید در دستورالعمل مزبور ثبت نام کنند و با تکمیل مدارک، فعالیت خود را در ایران ادامه دهند.
نامی افزود: به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله اشاره نشدن به برخی از قوانین بالادستی مربوط و امکان ایجاد چالش در اجرا، اصلاح دستورالعمل قبلی برای بهبود روند اجرا در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر، پیش نویس دستورالعمل ارائه و در آن به قوانین بالادستی اشاره شده است. علاوه بر این در تدوین دستور العمل مدنظر از دیدگاه‌های تولیدکنندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط بهره گیری شده است، اما با وجود دو گروه ستادی و نظارتی در اصلاح دستورالعمل، برخی از تولیدکنندگان به بخش‌هایی از این دستورالعمل، اعتراض داشتند که چرا از بخش خصوصی نمایندگانی در ستاد و حوزه نظارت دستورالعمل ثبت نشان‌های تجاری حضور ندارند و اعضا نمایندگان بخش دولتی هستند از این رو، اصلاحاتی بر روی دستورالعمل مزبور صورت گرفت و مقررشد تا نمایندگان بخش خصوصی نیز در ستاد و حوزه نظارت حضور داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا