احیا و پیوند یک قلب مرده برای نخستین بار در آمریکا!


جراحان آمریکایی موفق شدند برای نخستین بار، قلب یک مرده را احیا کنند و آن را به بدن یک فرد بیمار...

احیا و پیوند یک قلب مرده برای نخستین بار در آمریکا!جراحان آمریکایی موفق شدند برای نخستین بار، قلب یک مرده را احیا کنند و آن را به بدن یک فرد بیمار پیوند بزنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پزشکان آمریکایی موفق شدند قلب یک بزرگسال مرده را به زندگی بازگردانند و آن را به بدن شخص دیگری پیوند بزنند.

جراحان "دانشگاه دوک"(Duke University)، این قلب را از بدن یک شخص مرده برداشتند که جریان خون او به تازگی متوقف شده بود. آنها از روش پیشگامانه‌ای برای بازگرداندن خون به درون قلب استفاده کردند تا ضربان آن دوباره آغاز شود.

جراحان دانشگاه "دوک" برای انجام دادن این پیوند، از روشی موسوم به "پرفیوژن گرم" استفاده کردند که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در "بیمارستان رویال پاپورث"(Royal Papworth Hospital) انگلستان برای پیوند قلب یک انسان مورد استفاده قرار گرفت.

نخستین پیوند قلب در سال ۱۹۶۷ در آفریقای جنوبی صورت گرفت و یک سال بعد نیز پزشکان "دانشگاه استنفورد"(Stanford University)، نخستین پیوند قلب را در آمریکا انجام دادند. تا سال ۲۰۱۸ در آمریکا، بیش از ۳۴۰۰ پیوند قلب انجام شد.

پیوند قلب در حال حاضر، یک جراحی نسبتا متداول به شمار می‌رود اما ذخیره قلب نیز مانند سایر اندام‌های بدن از جمله کبد، ریه‌ها و کلیه‌ها، محدود است و کسانی که در فهرست پیوند قلب قرار دارند باید مدت‌ها برای انجام دادن این جراحی صبر کنند.

احیا و پیوند یک قلب مرده برای نخستین بار در آمریکا!

بسیاری از اندام‌هایی که برای پیوند استفاده می‌شوند نیز بسیار آسیب‌دیده هستند و یا شرایطی دارند که آنها را به اندام‌هایی غیرقابل استفاده تبدیل می‌کند.

پیوند موفقیت‌آمیز این قلب به بدن یک فرد دیگر نشان می‌دهد که امکان احیای اندام‌های زنده بیرون از بدن و سپس پیوند زدن آنها در آینده فراهم خواهد شد.

ویدئوی ضبط شده این پدیده مهم نیز توئیت شد تا به عنوان یک حرکت تاریخی در حوزه جراحی ثبت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !