آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب


آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

بررسی تنظیم لایحه ممنوعیت ایجاد دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت، ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان آغاز به کار کرد، بازدید استاندار از حوزه انتخابیه فرمانداری تهران، بازداشت 300 نفر باقیمانده اغتشاشات برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بررسی تنظیم لایحه ممنوعیت ایجاد دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت، ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان آغاز به کار کرد، بازدید استاندار از حوزه انتخابیه فرمانداری تهران، بازداشت ۳۰۰ نفر باقیمانده اغتشاشات از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۲ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

با توجه به سرمایه های کشور نباید وضعیت اقتصادی اینگونه باشد

حجت الاسلام محمد شاهی عربلو در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه مجلس را در راس امور می دانید که بتوانید به عنوان یک نماینده برای حل مشکلات مردم کار کنید ،گفت:‌ بنده سه دوره نماینده مجلس بودم یک دوره نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و یک دوره رئیس کمیسیون اقتصادی بودم و به عنوان نیمچه کارشناس اقتصادی اعتقاد دارم با توجه به سرمایه های کشور نباید وضعیت اقتصادی کشور و مردم اینگونه باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مجلس شورای اسلامی دارای قدرت زیاد و مهمی است و می تواند کارهای اقتصادی زیادی را انجام دهد و با توجه به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی را همیشه در راس می داند لذا مجلس ما دارای جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما مجلس شورای اسلامی در دنیا چه در بعد قانون گذاری و چه نظارت جایگاه منحصر به فردی دارد و این نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که باید آن جایگاه را حفظ کند.

شاهی عربلو از حوزه هشترود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

بررسی تنظیم لایحه ممنوعیت ایجاد دفاتر موازی دفاتر پیشخوان دولت

آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی با هدف کاهش برخی تصدی های دولت، افزایش بهره‌وری خدمات دستگاه‌های اجرایی کشور، سهولت دسترسی شهروندان به خدمات و صرفه‌جویی در زمان و هزینه آنان ایجاد شده و این دفاتر به موجب قوانین و مقررات یک کانالهای ارتباطی ارائه خدمات قابل برونسپاری دستگاه‌های دولتی می‌باشند.

هیئت وزیران طی تصویب‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۷ بر ارائه خدمات قابل برون سپاری دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان دولت تاکید و در سال ۱۳۹۶ ایجاد هر گونه دفاتر مشابه برای ارائه خدمات دستگاه‌ها را ممنوع اعلام نموده است.

با وجود این هنوز برخی از دستگاه‌ها مبادرت به ایجاد دفاتر موازی نظیر کارگزاری‌های تامین اجتماعی، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دفاتر پلیس +۱۰، دفاتر سلامت شهر و دفاتر ساتا تامین اجتماعی نیروهای مسلح می‌نمایند.

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان آغاز به کار کرد

آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز سه شنبه در محل شورای نگهبان با حضور عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان و محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات و جمعی از حقوقدانان شورای نگهبان آغاز به کار کرد.


قرار است همزمان با افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، ستادهای نظارت استانی نیز از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کنند.


استاندار از حوزه انتخابیه فرمانداری تهران بازدید کرد

صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ آذر) ساعت ۸ صبح حوزه انتخابیه فرمانداری تهران سومین روز کاری خود را شروع کرد و در ابتدای شروع به کار عیسی فرهادی فرماندار تهران و نظام ملکشاهی معاون سیاسی فرماندار تهران طی روال هر روز از این حوزه انتخابیه و روند کار‌ها بازدید کردند. همچنین انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از روند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط فرمانداری تهران در مصلی امام خمینی(ره) بازدید کرد.

بازداشت ۳۰۰ نفر باقیمانده اغتشاشات در تهران/ حساب مردم معترض از اراذل و اوباش جداست

آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

غلامحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از مردم بصیر و موقعیت شناس به دلیل حضور در راهپیمایی اخیر گفت: از مردم به جهت برگزاری راهپیمایی حمایت از نظام در تثبیت آرامش و امنیت کشور تشکر می کنیم. این راهپیمایی موجبات ناامیدی دشمنان را فراهم کرد.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: از نظر دستگاه قضا صف معترضان و افرادی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و همچنین کسانی که نگران آینده بودند که ممکن است بهای سوخت بر دیگر کالاها تاثیر داشته باشد از صف اراذل و اوباش و اغتشاشگران جداست.

اسماعیلی با بیان اینکه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمده اند علیرغم اینکه فاقد مجوز قانونی بودند، اراذل و اوباش و اغتشاشگر نمی دانیم، گفت: تخریب اماکن و اموال عمومی و غارت فروشگاه ها و اموال دولتی و به شهادت رساندن مدافعان امنیت کشور و کشتن شهروندان بی گناه کار گروه خاصی از اراذل و اوباش بود که وابستگی آنها به گروهک های ضد نظام و خارج نشین محرز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد تحت حمایت رسانه های بیگانه عملیات های خرابکارانه ای را در کشور رقم زدند. اکثریت بازداشت شدگان حوادث اخیر که در روزهای اغتشاشات بازداشت شده بودند، آزاد شدند و عدد بازداشتی های باقیمانده به حداقل رسیده است. در تهران تعداد بازداشتی های باقیمانده 300 نفر اعلام شده است که تاکید شده مقامات قضایی با بررسی دقیق وضعیت بازداشت شدگان رسیدگی دقیقی از این افراد به عمل آورند. کسانی که در زمره خرابکاران باشند در اسرع وقت پرونده شان به دادگاه ارسال می شود. باقیمانده افراد به زودی آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به 10 ماه مسئولیت ریاست جدید قوه قضاییه و بازدیدهای سرزده از واحدهای تحت مسئولیت این قوه افزود: در طی مدت 10 ماه 10 بازدید سرزده از واحدهای مختلف قضایی تحت مسئولیت این قوه با حضور ریاست دستگاه قضا انجام شده است. ریاست دستگاه قضا تاکید دارند تا این موضوع به فرهنگ سازمانی تبدیل شود. در این راستا در هفته گذشته بدون اعلام قبلی از دو استان و واحدهای قضایی آنها بازدید کردند. روسای کل دادستانی ها نیز همین رویه را اجرایی می کنند.

هیچگونه محدویت اجتماعی، شغلی و فعالیت علمی نباید برای معلولان وجود داشته باشد/ دستور به وزیرکار برای رفع نواقص و محدودیت ها

آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه و همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت در دیدار صمیمی با جمعی از افراد دارای معلولیت، نخبگان معلول و نمایندگان تشکل های فعال در حوزه معلولان، این دیدار را فرصتی ارزشمند توصیف کرد و اظهارداشت: مهمترین مسئله در این زمینه نگاه مردم و مسئولان به این قشر از جامعه است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه افراد دارای معلولیت حدود 10 درصد از مردم جامعه را تشکیل می دهند، گفت: نگاه ما نسبت به این بخش از جامعه باید نگاه انسان های والا و فرهیخته ای باشد که با مشکلات بیشتری زندگی را می گذرانند.

روحانی با تاکید بر اینکه مقام و جایگاه معلولان عزیز از نگاه انسانی ، اسلامی و اجتماعی با سایر افراد متفاوت نیست، افزود: تفاوت بین افراد دارای معلولیت با سایر اقشار جامعه این است که آنها با سختی و فشار بیشتری زندگی خود را می گذرانند و ممکن است محدودیت های بیشتری در فعالیت های خود داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچگونه محدویتی از لحاظ اجتماعی، شغلی و فعالیت علمی نباید برای این عزیزان وجود داشته باشد، تاکید کرد: اگر وزارت خانه یا دستگاهی برای این قشر از جامعه محدودیتی قائل شده که دقیق نبوده و ناصواب است، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهم بررسی کرده و این نواقص را برطرف کند.

روحانی افزود: ممکن است در دستور العمل های اجرایی نواقضی وجود داشته باشد که باید برطرف کنیم تا برای افراد دارای معلولیت مشکلی ایجاد نشود.

وزارت اطلاعات یک شبکه ضد انقلاب را منهدم و اعضای آن را دستگیر کرد

آغاز به کار  ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/انهدام یک شبکه ضد انقلاب

سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اقدامات اطلاعاتی اعضای اصلی یکی از شبکه‌های ضد انقلاب را که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها بودند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.

این شبکه در اعتراضات اخیر به طرح سهمیه بندی بنزین، قصد داشت با کشاندن برنامه دانشجویان دانشگاه تهران به بیرون دانشگاه، اخلال ایجاد نماید که با هوشیاری دانشجویان متعهد و نهاد‌های ذیربط خنثی گردید.

همچنین برخی از عناصر مرتبط با این شبکه شناسایی شده که پس از تشریفات قانونی، نتایج آن متعاقباً به اطلاع ملت عزیزمان خواهد رسید.

شورای نگهبان با جدیت فعالیت های انتخاباتی را رصد می کند

عباسعلی کدخدایی در افتتاحیه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اصل 99 قانون اساسی گفت: طبق اصل 99 قانون اساسی شورای نگهبان تنها ناظر بر انتخابات است البته قوانین عادی نیز تکالیف نظارتی را برای شورای نگهبان تعیین کرده اند و شورا نیز در همین راستا فعالیت می کند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به سوالاتی که در مورد این مسئله که آیا شورای نگهبان تنها ناظر بر انتخابات است یا نه، گفت: تاکید می کنیم که شورای نگهبان تنها ناظر در انتخابات است و قوه قضاییه نیز وظیفه رسیدگی به تخلفات را بر عهده دارد. وزارت کشور نیز مسئول اجرایی انتخابات است. این نوع تفکیک نظارت و اجرا مسئله مهمی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: هیئت های نظارت و اعضای این هیئت ها که در واقع شاخه های مردمی این نظارت هستند، وظیفه سنگینی بر عهده دارند و نظارت آنها در بررسی صلاحیت ها و صحت و عدم صحت انتخابات تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر فعالیت های انتخاباتی داوطلبان گفت: بحث فعالیت های انتخاباتی با جدیت دنبال می شود. ما در ابتدا تمام فعالیت های انتخاباتی را به دقت مورد رصد قرار می دهیم و در مرحله بعد گزارش های مختلف از نهادهای ذیربط را بررسی و به هیئت های مرکزی ارسال و این هیئت ها تصمیم می گیرند و نتایج را منتشر می کنند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟