مشارکت در راه‌اندازی کسب و کار ترفند سودجویان اینترنتی است


مشارکت در راه‌اندازی کسب و کار ترفند سودجویان اینترنتی است

زاهدان- ایرنا- سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان مراقب کلاهبرداری در قالب مشارکت در راه‌اندازی کسب و کار در فضای مجازی باشند.

سرهنگ مرتضی بزی روز سه‌شنبه در این‌باره اظهار داشت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا یستان و بلوچستان، اخیرا مشاهده شده که کلاهبردارن با سوء استفاده از اعتماد همشهریان اقدام به کلاهبرداری از آنان در قالب مشارکت در راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبردارن با تشکیل کانال، گروه و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج آگهی‌های تبلیغاتی جعلی با موضوع مشارکت در ساخت پروژه‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها و فروش سهام با همشهریان ارتباط برقرار می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان افزود: پس از جلب اعتماد شهروندان به بهانه‌های مختلف مبالغی که بعضا هم قابل توجه هستند از آن‌ها اخذ کرده اما بعد از مدتی ارتباط خود را با افراد متقاضی قطع و با این روش از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با اینگونه موارد قبل از هر کاری ابتدا از صحت موضوع و هویت انتشار دهنده آن مطمئن، سپس سایر اقدامات لازم را انجام دهند.

سرهنگ بزی تاکید کرد: از آنجا که هویت‌ها در فضای مجازی پنهان و غیر واقعی هستند، کاربران از اعتماد بی جا و ارتباط با چنین افرادی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با همکاران ما در میان بگذارند.

کشف پنج تن ماهی قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی چابهار اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید یداللهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور چابهار –جکیگور به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم گفت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن پنج تن ماهی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی و بهداشتی از نوع "تن" کشف کردند.

وی افزود: ارزش این محموله یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

رد رشوه پلیس وظیفه شناس به راننده متخلف

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: صبح روز گذشته یکی از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی شهر زاهدان هنگام گشت زنی در خیابان دانشگاه به راننده جوان یک دستگاه پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمد صادق رستمی افزود: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد راننده تبعه خارجی و فاقد گواهینامه رانندگی است که این فرد متخلف هنگام انتقال خودرو به پارکینگ برای چشم پوشی افسر گشت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وجه نقد را به عنوان رشوه به وی و دیگر سرنشین خودرو گشت پلیس پیشنهاد می‌کند.

وی گفت: این افسر وظیفه شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از صحت عمل این مامور وظیفه شناس خاطرنشان کرد: با وجود چنین افراد مومن، متدین و متعهد در سازمان نیروی انتظامی، افراد متخلف هیچ راهی برای فرار از دست قانون نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا