بمباران منطقه کاهش تنش در ادلب 6 کشته بر جای گذاشت


جنگنده‌های روسیه مرکز شهر ادلب و روستاهای هیراکی و کفر سجنه در جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب را بمباران کردند.

در بمباران مناطق کاهش تنش در ادلب سوریه توسط جنگنده های رژیم اسد و روسیه 6 غیرنظامی کشته و بیش از 20 تن دیگر مجروح شدند.

جنگنده‌های روسیه مرکز شهر ادلب و روستاهای هیراکی و کفر سجنه در جنوب منطقه کاهش تنش در ادلب را بمباران کردند.

به گزارش مسئولان برج دیده‌بان مخالفان رژیم اسد، در پی حمله هوایی رژیم اسد و روسیه به مناطق کاهش تنش در ادلب سوریه 6 غیرنظامی کشته و بیش از 20 تن دیگر مجروح شدند.

نیروهای دفاع مدنی برای امداد و نجات به منطقه اعزام شدند.

بنا به اعلام سازمان دفاع مدنی سوریه موسوم به «کلاه سفیدها»، جنگنده های رژیم اسد دیروز نیز به چند روستا در شهرستان معره النعمان و سراقب در جنوب ادلب که جز مناطق کاهش نتش است حمله کردند که در نتیجه بمباران یک بازار محلی 11 غیرنظامی جان باخته و بیش از 20 تن دیگر مجروح شده بودند.

ادلب و حومه آن که در کنترل مخالفان رژیم قرار دارد، در نشست 5-4 مه سال 2017 در آستانه، پایتخت قزاقستان جزو مناطق کاهش تنش اعلام شده، اما حملات رژیم اسد و روسیه به این منطقه ادامه دارد.

حملات رژیم اسد و حامیانش به‌رغم توافق سوچی که در 17 سپتامبر 2018 میان ترکیه و روسیه امضا شد، ادامه دارد. بر اثر این حملات تاکنون بیش از 553 هزار نفر کشته شده اند.

مخالفان مسلح رژیم اسد نیز در تاریخ 10 سپتامبر 2018 طبق توافق‌نامه سوچی روند تحویل سلاح‌های سنگین خود در مناطق خلع سلاح را به پایان رساندند.

به گزارش مسئولین دفاع مدنی سوریه از 26 آوریل تا 12 ژوئیه سال جاری 606 غیرنظامی، از جمله 111 زن و 157 کودک در حملات رژیم اسد و حامیانش کشته شده‌اند

گفتنی است رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور ترکیه و روسیه 17 سپتامبر سال گذشته در سوچی توافق‌نامه‌ای را برای برقراری آتش‌بس در ادلب امضا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!