آغاز به‌کار سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز


آغاز به‌کار سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز

سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز آغاز به کار کرد.

صبح سه‌شنبه ۱۲ آذر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور مقامات استانی فارس در محل پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز آغاز به کار کرد.قائم مقام دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، در حاشیه مراسم افتتاحیه این جشنواره را حاصل ۱۵ ماه تلاش بیش از یک میلیون مسئولان قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور دانست و گفت: این جشنواره محصول ۱۵ ماه تلاش بیش از یک میلیون قرآنیان دانشگاهی کشور است.

عبدالحمید طالب‌تاش افزود: همه دانشگاه‌های کشور اعم از پیام‌نور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی و غیره از مهر سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام از متقاضیان مسابقات قرآنی را آغاز کردند و در هر دانشگاهی حداقل ۵۰ هزار نفر دانشجو ثبت‌نام کرد که این تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود.

طالب‌تاش با بیان اینکه در خرداد ۹۸ مسابقات درون دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار شد، گفت: هر دانشگاهی برگزیده‌های مسابقات خود را به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان این دوره از جشنواره معرفی کرد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینکه طی حکمی از سوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شد، گفت: در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک شورای فعالیت‌های قرآن و عترت تشکیل شد که همه دانشگاه‌ها در آن عضو هستند.

وی با تصریح اینکه شیراز را به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان میزبان این جشنواره انتخاب کردیم، گفت: به‌منظور اجرای این جشنواره کمیته‌هایی هم در تهران و هم در شیراز تشکیل شده و جلسات متعددی برگزار شد و این جلسه چکیده زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دست اندرکاران آن است که جای قدردانی دارد.

طالب‌تاش با بیان اینکه این جشنواره دارای سه بخش کتبی و معارفی، هنری، ادبی و پژوهشی و همچنین بخش شفاهی است، گفت: آزمون معارفی به‌صورت کتبی در ۹ استان کشور اجرا شد که ۲۴۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در آن شرکت داشتند و در نهایت ۲۷ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بخش هنری، ادبی و پژوهشی نیز ۶۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره به میزبانی شیراز ارسالشد و در نهایت ۴۸ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در این جلسه از برگزیدگان این بخش‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در شیراز مسابقات بخش شفاهی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، تواشحی و حفظ قرآن برگزار می‌شود،‌ گفت: مسابقات بخش شفاهی از صبح امروز آغاز و تا فردا شب ادامه خواهد داشت و فردا شب نیز همکاران ما تا صبح نتایج مسابقات را مشخص کرده و در مراسم اختتامیه جشنواره که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهند شد، برگزیدگان را معرفی و تجلیل خواهند کرد.

طالب‌تاش با اشاره به اینکه در بخش شفاهی ۴۸ نفر و ۳ گروه تواشیح تجلیل خواهند شد، از تمام دست‌اندرکاران و همکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، از امروز مسابقات رشته قرائت ترتیل در بخش آقایان نیز آغاز خواهد شد.

این جشنواره تا پنجشنبه ۱۴ آذرماه در شیراز ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه قرار است با حضور رئیس دانشگاه آزاد کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شود.

آغاز به‌کار سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس