30 کانون فرهنگی برتر طرح «فهما» به مشهد مقدس اعزام می شوند


30 کانون فرهنگی برتر طرح «فهما» به مشهد مقدس اعزام می شوند

دولت آبادی گفت: ستاد کانون های فرهنگی مساجد 30 کانونی که در حوزه ساماندهی و ثبت فعالیت های خود در سامانه «فهما» بیشترین امتیاز را کسب کنند، به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (12 آذر) به خبرنگاران، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور سال گذشته اقدام به راه ‌اندازی سامانه «فهما» (فرهنگی و هنری مساجد ایران اسلامی) در قالب «سامانه بچه ‌های مسجد» جهت ارتباط کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور کرد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کانون‌ ها فرهنگی هنری در مرحله نخست اقدام به ثبت کانون و اعضا و در مرحله دوم، اعضای فعال کانون ‌ها را در این سامانه ثبت کرده‌ اند.

وی به تشریح گام جدید طرح «فهما» اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله رابطان کانونی بخشی از مسئولیت ساماندهی طرح فهما در سطح کانون ‌های هم ‌جوار منطقه خود را قالب طرح رابطان فهما به عهده خواهند گرفت.

دولت آبادی یادآور شد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید طرح ها، ایده ها، تولیدات و فعالیت های خود را در قالب مستندات لازم در سامانه اینترنتی «بچه های مسجد» ثبت کنند تا بتوانند در زمینه انجام فعالیت های نو و خلاقانه پیشرفت نموده و علاوه بر آن، از حمایت های مادی و معنوی این ستاد نیز برخوردار شوند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اجرای این طرح، برترین استان در اجرای برنامه های فرهنگی در ۶ عرصه قرآن و عترت، کارآفرینی، مشاوره، مقابله با آسیب های اجتماعی هنری و فضای مجازی در کانون های مساجد، همزمان با سالگرد ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران معرفی می شوند.

وی یکی از مزایای اجرای طرح ملی «فهما» را امتیاز بندی و تبدیل کمی برنامه های فرهنگی و هنری به کیفیت دانست و اضافه کرد: به برکت اجرایی شدن طرح، فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد پررنگ تر شده است.

دولت آبادی ادامه داد: فعالیت‌ های ستادهای استانی و کانون ‌های مساجد در این سامانه در ۶ محور مختلف ارزیابی خواهد شد که در این راستا با رصد فعالیت ‌ها و عملکرد کانون‌های استان‌ های مختلف، استانی که در این ارزیابی رتبه نخست را کسب کند، از حمایت های ویژه مالی برای توسعه فعالیت ‌ها برخوردار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد کانون های فرهنگی مساجد 30 کانونی که در حوزه ساماندهی و ثبت فعالیت های خود در سامانه «فهما» بیشترین امتیاز را کسب کنند، به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

شایان ذکر است، طرح «فهما» به منظور ثبت فعالیت کانون‌ ها، شناسایی افراد فعال و توانمند کانون‌ها و همچنین تشویق و تقدیر از فعالین نمونه در کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و در این سامانه این امکان وجود دارد که استان‌ ها موقعیت فعالیت و درصد رشد فعالیت خود را به نسبت سایر استان ‌ها رصد کنند تا ضعف‌ ها و کاستی‌های‌ فعالیت خود را برطرف و رقابتی سالم در میان استان‌ها برای انجام امور فرهنگی هنری در مساجد ایجاد شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها