بانوی روستایی که نان به سفره های دیگران برد


بانوی روستایی که نان به سفره های دیگران برد

کرج - ایرنا - بانوی سختکوش ساکن یکی از روستاهای استان البرز توانست با تسهیلات اعطایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و راه اندازی کارگاه عرضه نان سنتی برای خانواده خود و هفت بانوی سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کند.

این بانوی کارآفرین با دریافت وام قرض‌الحسنه از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز و راه اندازیکارگاه تولید و عرضه نان سبوس‌دار سنتی اکنون نان به بازارهای سه استان تهران، قزوین و البرز عرضه می کند.

وی روز سه شنبه با تشریح مسیر زندگی سخت خود، گفت: در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردم. همسرم راننده خودرو سنگین بود که تا زمانی که همسرم کار می‌کرد، اوضاع مالی خوبی داشتیم و خداوند به ما ۶ فرزند عطا کرد، تا اینکه متأسفانه همسرم در یک سانحه تصادف در جاده مهران استان ایلام از دنیا رفت.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در آن مقطع از زندگی ۲ دخترم ازدواج‌کردند و چهار فرزند دیگرم در منزل بودند. زندگی‌مان به‌سختی سپری می‌شد ولی هرگز امیدم را از دست ندادم و به خدا توکل کردم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نخست زندگی در منزل نان پخت می‌کردم ، افزود: وقتی شرایط زندگی برایم سخت شد، تصمیم گرفتم یکی از اتاق‌های خانه‌ام را بازسازی و تبدیل به نانوایی سنتی کنم. با پیشنهاد یکی از آشنایان به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه یک دستگاه خمیرگیر خریداری کردم.

این بانوی کارآفرین البرزی گفت: اکنون خودم هرروز صبح ساعت پنج خمیر را آماده می‌کنم و سه ساعت بعد، هفت نفر از خانم‌ها که همگی سرپرست خانوار هستند در محل کار حاضر می‌شوند و تا غروب مشغول پخت، خشک‌کردن و بسته‌بندی نان سنتی سبوس‌دار می‌شوند.

اکنون فعال سازی این کارگاه پخت نان سنتی موجب رونق کسب و کار خانواده این بانوی مددجو و هفت بانوی سرپرست خانوار شده است .

طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ بانوی مددجو در استان البرز با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) کارآفرین شده اند.

۵۳ هزار مددجو زیرچتر حمایت های مالی و معنوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط