شهید خیلدار: شهادت حرکتی دوباره است


شهید خیلدار: شهادت حرکتی دوباره است

کرج – ایرنا – شهید «هدایت الله خیلدار» یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در قسمتی از وصیت نامه خود آورده که شهادت یک انقلاب درونی و حرکتی دوباره است.

شهید «هدایت الله خیلدار» در مهر ماه سال ۱۳۳۷ در روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ و در دامان پدر و مادری متدین دیده به جهان گشود.

شهید خیلدار دوران کودکی را با مشکلات و مشقات فراوان پشت سر گذاشت و سپس راهی کانون علم و دانش (مدرسه) شد و تا کلاس ششم ابتدایی را در زادگاهش (اغشت) و دوره راهنمایی را در روستای برغان به کسب علم و دانش پرداخت.

سپس برای ادامه تحصیل (دوره متوسطه) وارد دبیرستان دهخدای کرج شد و در سال ۱۳۵۹ موفق به اخذ دیپلم شد و بعد از آن برای خدمت به خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست در کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول به کار شد.

پس از گذشت یکسال به خدمت مقدس سربازی اعزام شد که یکسال از خدمت سربازی خود را در جبهه میمک به سر برد و بعد از اتمام دوره سربازی به محل خدمت قبلی خود در کمیته امداد برگشت.

شهید هدایت الله از نظر اخلاقی فرد بسیار متین و صبوری بود ودر تمام مدت عمرش از این نظر زبانزد خاص و عام بود.

این شهید سپس وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج شد و در مدتی که در این نهاد انقلابی مشغول به خدمت بود یکسال در سال ۱۳۶۲ به جبهه اعزام شد که پس از ۶ ماه حضور در جبهه در عملیات خیبر از ناحیه پا مجروح شد.

شهید خیلدار برای بار دوم در تیرماه سال ۱۳۶۴ به منطقه نبرد حق علیه باطل اعزام می شود و پس از ۶ ماه حضور در جبهه های جنوب، سرانجام در آستانه عملیات پیروزمند والفجر هشت هنگامی که مشغول تهیه مقدمات و زمینه سازی عملیات بود بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر شربت شهادت نوشید.

شهید خیلدار در بخشی از وصیت نامه خود آورده که شهادت یک پیروزی بزرگ است و تولد و زندگی دوباره است.

شهادت یعنی رسیدن به لقاءالله، یعنی پیوستن به معشوق خود که برای رسیدن به او دست از همه چیز خود برداشته اما شهادت یک درس است که معلم و استاد این مکتب حسین (ع) است.

او به ما آموخت که بعد از ۱۴۰۰ سال چگونه زندگی کنیم و چگونه بمیریم، اما امروز که من این راه خوشبختی و تنها راه سعادت و تنها راه رسیدن به لقاءالله می باشد، امروز روز تولد «هدایت» است و روز عروسی من است.

اما برادران و خواهران بیدار و هوشیار همیشه در صحنه باشید و اجازه ندهید منافقین داخلی به انقلاب ضربه بزنند و امام را تنها نگذارید و همیشه به پیام های ایشان گوش فرا دهید.

پیکر پاک شهید هدایت الله خیلدار در گلزار شهدای روستای اغشت آرام گرفته است.

استان البرز پنج هزار و ۲۵۰ شهید دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

در استان البرز ۱۶۷ گلزار شهید وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج