آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کردستان شیوع ندارد


آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کردستان شیوع ندارد

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حال حاضر در این استان شیوع ندارد و در حال حاضر مصرف گوشت مرغ موجب ابتلا به این بیماری نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ناصر مخدوم در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده با موضوع اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری آنفلوآنزا که در محل سالن اجتماعات استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان فعلا شیوع ندارد و در حال حاضر مصرف گوشت مرغ موجب ابتلا به این بیماری نمی‌شود.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و جلوگیری خطر انتقال این بیماری به انسان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان گفت: در همه واحدهای صنعتی در صورت مشاهده تلفات زیاد دام و طیور اقدامات لازم صورت می‌گیرد اما اکنون پیشگیری از موارد مشکوک در کشتارگاه‌های طیور و نظارت عالیه بر فاصله جوجه‌ریزی‌ها رعایت می‌شود.

مخدوم با بیان اینکه مخزن اصلی ویروس آنفلوآنزا می‌تواند انسان، پرندگان و خوک باشد، عنوان کرد: کنترل پرندگان از طریق واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا و معدوم نمودن گله صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خسارت ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، به راه‌های مقابله با این بیماری از جمله ضدعفونی کردن مکان آلوده، واکسیناسیون و معدوم‌سازی گله‌های آلوده و در صورت مشاهده مورد مشکوک معدوم نمودن جمعیت طیور در شعاع یک متری و برقراری سیستم مراقبت فعال اشاره کرد.

46

کد خبر 1327126

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...