طرفداری سازمان تجارت جهانی از آمریکا در دعوا با اروپا بر سر ایرباس


بانکداری ایرانی (http://bankdariirani.ir/)- سازمان تجارت جهانی ادعای اتحادیه اروپا را مبنی بر عدم...

بانکداری ایرانی - سازمان تجارت جهانی ادعای اتحادیه اروپا را مبنی بر عدم اعطای یارانه به هواپیماسازی ایرباس رد کرد و به این ترتیب ایالات متحده اعلام کرد عوارض تلافی‌جویانه بر کالاهای اروپایی را افزایش می دهد.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی در روز دوشنبه ادعای اتحادیه اروپا را مبنی بر عدم اعطای یارانه به هواپیماسازی ایرباس رد کرد و به این ترتیب ایالات متحده اعلام کرد عوارض تلافی‌جویانه بر کالاهای اروپایی را افزایش می دهد.

گزارش جدید سازمان تجارت جهانی نشان می دهد که ایرباس A380 و A350 همچنان یارانه دولتی از اروپا دریافت می‌کنند.

رابرت لایت هایزر، نماینده تجاری آمریکا گفت این تصمیم تأیید می‌کند که یارانه های اروپا به ایرباس به صنعت هوافضای آمریکا آسیب می رساند و اقدامی جدی برای حذف این یارانه های مخرب بازار لازم است.

سازمان تجارت جهانی در ماه اکتبر با توجه به پرونده ایرباس به آمریکا اجازه داد بر 7.5 میلیارد دلار از واردات سالانه اتحادیه اروپا عوارض وضع کند. آمریکا براکثر جت های ایرباس و محصولاتی مانند پنیر تا زیتون عوارض وضع کرده است.

سازمان تجارت جهانی قرار است در پرونده مشابهی در مورد بوئینگ در سال آینده تصمیم گیری کند.

در حالی که سازمان تجارت جهانی دیگر ایرباس را مقصر کاهش فروش بوئینگ به خاطر A380 نمی داند، اعلام کرد تا زمانی که این هواپیمای بزرگ تولید و توزیع می شود، به سهم بازار بوئینگ آسیب می رساند. خرید و فروش این هواپیما متوقف شده است.

آخرین گزارش سازمان تجارت جهانی این درگیری تجاری بین دو هواپیماسازی بزرگ دنیا را در دستور کار کمیسیون تجارت اتحادیه اروپا قرار داد. این کمیسیون اعلام کرد یافته‌های جدید حاوی اشتباهات قانونی جدی است.

دفتر تجارت آمریکا که 10 درصد عوارض بر هواپیماهای بزرگ اتحادیه اروپا و 25 درصد بر برخی محصولات کشاورزی در ماه اکتبر وضع کرده بود اعلام کرد بر کالاهای بیشتری از اتحادیه اروپا عوارض وضع می کند ولی هیچ جزئیاتی در مورد میزان افزایش این عوارض یا کالاهای مورد نظر ذکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس