رییس سابق اورژانس اجتماعی: کودک‌همسری مصداق کودک‌آزاری است


رییس سابق اورژانس اجتماعی: کودک‌همسری مصداق کودک‌آزاری است

رییس سابق اورژانس اجتماعی می‌گوید آمار تماس‌ها و شناسایی اورژانس اجتماعی در حوزه کودک همسری بسیار بسیار بیشتر شده و حدود 25 درصد از تماس‌های کلی ما مربوط به حوزه کودکان است.

رضا جعفری در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی ما ازدواج زیر ۱۳ سال مشروط به اذن ولی و اجازه دادگاه صالحه است اما می‌بینیم که این نوع ازدواج برای کودکان زیر ۱۳ سال همچنان اتفاق می‌افتد. با هر دیدی که نگاه کنید کودک همسری مصداق کودک‌آزاری است. ازدواج ای کودکان بیشتر اجباری است و خود کودک هیچ گونه حق انتخابی ندارد، این ازدواج‌ها متاثر از آسیب‌های دیگری مثل فقر، اعتیاد و بی‌سوادی است. البته در بعضی از مناطقی که ما رفتیم و این موضوع را بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر فقر و عوامل دیگری مثل باورها و نگاه سنتی و فرهنگی دلیل این موضوع است. تغییر فضای فرهنگی در جامعه با ورود ضربتی امکان‌پذیر نیست و باید با کار فرهنگی از کودک همسری کاست. قانون ابزار بازدارنده خوبی است اما همه امور با تدوین قانون قابل فصل نیست. ما سعی می کنیم که مداخلات خوبی در این زمینه انجام بدهیم حتی با مداخله ما بعضی از این ازدواج‌ها رو باطل کرده‌ایم.

او ادامه داد: آمار تماس‌ها و شناسایی اورژانس اجتماعی در حوزه کودک همسری بسیار بسیار بیشتر شده و حدود ۲۵ درصد از تماس‌های کلی ما مربوط به حوزه کودکان است.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1326695

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت