جشنواره تئاتر خیابانی، بستری مناسب برای شادابی مردم است


جشنواره تئاتر خیابانی، بستری مناسب برای شادابی مردم است

یزد- ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی بستری مناسب برای شادابی و پویایی مردم است و باید از ابراز هنر بهترین استفاده را کرد.

احمد ترحمی دوشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد افزود: این رویدادی هنر تئاتر را بر قاب تصویر شهر جهانی یزد نشاند و کوچه های آشتی کنانش را با تئاتر آشتی داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: برگزار کنندگان و سیاست گذاران این جشنواره به دنبال آن هستند که با بهرمندی از ویژگی‌های ارزشمند و ارزنده هنر تئاتر به ویژه تئاتر خیابانی در راه تحکیم و پاسداشت کانون خانه و خانواده گام بردارند تا از این رهگذر به شادابی ،پویایی و سلامت روحی شهروندان کمک کنند.

ترحمی با بیان اینکه چتر زندگی به دنبال آن است که تئاتر را به متن مردم ببرد تصریح کرد: اکنون با توجه به برگزاری موفق ۲ دوره از چتر زندگی و استقبال دلگرم کننده هنرمندان نمایش کشور و نیز نگاه مثبت و همراهی کانون تئاتر خیابانی کشور و مسئولان فرهنگی و هنری شاهد برگزاری سومین جشنواره ملی چتر زندگی هستیم به امید آنکه چهارمین جشنواره را به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار کنیم.

شهردار یزد هم در این مراسم گفت: تئاتر خیابانی مسائل و مشکلات اجتماعی روز را به ساده‌ترین زبان بیان می کند و از آنجا که در بین مردم اجرا می شود، اثرگذاری بالایی دارد بنابراین باید از اجرای آن در سطح شهر به عنوان یک فرصت استفاده شود.

جمال الدین عزیزی افزود: هر چه تئاتر خیابانی در شهر رونق بیشتری پیدا کند، حضور مردم در مراکز تفریحی و خیابان‌ها نیز بیشتر خواهد شد بر این اساس می توان گفت که تئاتر خیابانی می تواند به افزایش کیفیت زندگی مردم و مشارکت اجتماعی آنها کمک کند و نشاط اجتماعی را در جامعه ارتقاء دهد.

جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" از هشتم آذرماه در استان یزد آغاز و به مدت سه روز ادامه داشت.

هدف از برگزاری جشنواره یاد شده آشتی دادن اقشار مختلف جامعه با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی اعلام شده بود.

مجموعا ۱۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

از تعداد کل آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۴ اثر از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان، بوشهر، قزوین، ایلام، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و چهار اثر از استان یزد انتخاب شده است.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره یاد شده تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود