برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر خیابانی در یزد معرفی شدند


برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر خیابانی در یزد معرفی شدند

یزد- ایرنا- برگزیدگان سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی دوشنبه شب در استان یزد معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

تندیس بهترین بازیگر زن سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی به «ساغر کنیا» هنرمند نمایش «گل پری» از سیستان و بلوچستان تعلق گرفت و «مریم نیک آیین» در نمایش «خط آبی» از یزد و «نازیلا امینی» در نمایش «تیک تاک» از آذربایجان غربی لوح تقدیر و هدیه نقدی جشنواره را از آن خود کردند.

همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشنواره یاد شده به «مهدی داوودی» هنرمند نمایش «دست کاری» از تهران اختصاص یافت و هنرمندان نمایش خیابانی «دیفرنس»، «میثم سر آبادانی» از نمایش خیابانی «هشتک لاکچری» و «مصطفی کولیوندی» هنرمند نمایش خیابانی «کالبد شکافی» از این بخش لوح تقدیر و هدیه نقدی گرفتند.

کارگردان برگزیده این دوره از جشنواره نیز «پژمان شاهوردی» نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «دیفرنس» بعنوان کارگردان برگزیده جشنواره مورد اشاره انتخاب شد.

همچنین «احمد صمیمی» هنرمند نمایش «دست کاری» از تهران در بخش طراح و ایده‌پرداز انتخاب و «پژمان شاهوردی» هنرمند نمایش خیابانی "دیفرنس "تندیس این بخش جشنواره را از آن خود کرد.

در بخش موسیقی هم نمایش «گل پری» از استان سیستان و بلوچستان شامل «حجت نوروزی»، «ندا حبیبی» و «فرهاد ملکی» شایسته تقدیر شد ولی تندیس این بخش جشنواره به گروه موسیقی نمایش «دست کاری» از تهران متشکل از «امیرمحمد انصاری» و «احمد صمیمی» داده شد.

تندیس بخش طراحی لباس هم به «میثم کردی» در نمایش «دیفرنس» از لرستان و «سعید بادینی» و «اسماعیل گلستان فرد» در نمایش «گل پری» از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر این بخش شدند.

"مهدی حبیبی» هنرمند نمایش «کالبد شکافی» از میمند همدان ش رد بخش طراحی شایسته تقدیر و «مهدی بوریایی» هنرمند نمایش «دیفرنس» از لرستان تندیس جشنواره را در این بخش کسب کرد.

جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" از هشتم آذرماه در استان یزد آغاز و به مدت سه روز ادامه داشت

هدف از برگزاری جشنواره یاد شده آشتی دادن اقشار مختلف جامعه با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی اعلام شده بود.

مجموعا ۱۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

از تعداد کل آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۴ اثر از استان‌های تهران، تبریز، خوزستان، لرستان، بوشهر، قزوین، ایون غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ملایر، تفرش، زاهدان، آبادان و چهار اثر از استان یزد انتخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید