برف و کولاک آزادراه زنجان - قزوین را دربر گرفته است


برف و کولاک آزادراه زنجان - قزوین را دربر گرفته است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: هم‌اکنون آزادراه زنجان - قزوین (کیلومتر 35 تا 80) با بارش برف و وقوع کولاک، مواجه است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش برف و وقوع کولاک از نخستین ساعات صبح امروز در این مسیر ارتباطی آغاز شده است، افزود: از دوشنبه شب /۱۱ آذر ماه/ مسیرهای ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - خدابنده - همدان و گردنه زنجان - دندی- تخت سلیمان و سلطانیه - خدابنده با ریزش برف و مابقی مسیرها نیز با بارش باران مواجه است.

وی اظهار داشت: تردد وسایط نقلیه در مسیر ارتباطی زنجان - طارم به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده با زنجیر چرخ امکانپذیر است و در غیر این صورت عوامل پلیس راه اجازه تردد به رانندگان را نخواهند داد.

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در تمامی مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های برفگیر و کوهستانی این استان، الزامی است.

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

عظیمی افزود: حوالی ساعات ۱۵:۳۰ روز گذشته /دوشنبه/ در مسیر ارتباطی زنجان - ماهنشان، یک دستگاه خودروی سواری پراید به علت تجاوز به چپ با یک دستگاه وانت نیسان برخورد کرد که بر اثر شدت حادثه ۲ سرنشین پراید مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان حادثه که یک کودک یک ساله و یک زن بودند به منظور مداوا و درمان به بیمارستان انتقال یافتند اما این زن بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت.

عظیمی یادآور شد: حوالی ساعت ۱۷/۳۰ روز یکشنبه نیز در مسیر ارتباطی زنجن - خرمدره، برخورد یک دستگاه کامیون با عابر پیاده به مرگ عابر منجر شد و راننده نیز متواری است و برای دستگیری راننده که از صحنه تصادف متواری شده است، تلاش می‌شود.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس