اپوزیسیون ونزوئلا درباره اقدامات غیرقانونی قانونگذاران تحقیق می‌کند


اپوزیسیون ونزوئلا درباره اقدامات غیرقانونی قانونگذاران تحقیق می‌کند

اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد تحقیقاتی را درباره اقدامات غیرقانونی از سوی گروهی از قانونگذاران احزاب اپوزیسیون انجام می‌دهد که گزارش‌هایی درباره آنها منتشر شده مبنی بر اینکه این افراد به صورت نابجایی از یک تاجر مرتبط با دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور حمایت کرده‌اند.

به گزارش افکارنیوز،

خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس کنگره ونزوئلا اعلام کرد، کنگره به بررسی درباره این مساله می‌پردازد که به گزارش وبسایت Armando.info، نه تن از قانونگذاران احزاب اپوزیسیون "نخست عدالت"، "خواسته مردمی" و "یک زمان جدید" در آن دست دارند.

اخبار بین‌الملل- این رسوایی درباره حمایت "نابجای" این قانون گذاران از یک تاجر مرتبط با رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی مطرح شده است که اقدامات اپوزیسیون برای براندازی دولت مادورو دیگر آن جوشش سابق را ندارد و خوآن گوایدو که مورد حمایت بیش از ۵۰ کشور غربی است، برای برگزاری موج جدید از راهپیمایی‌ها و اعتراضات خیابانی با چالش روبروست. وی در جریان یک نشست خبری گفت: غیر قابل قبول است که از یک نهاد دولتی برای ترمیم اعتبار و وجهه سارقان و فساد اشخاصی استفاده کنیم که ونزوئلا را غارت می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این قانونگذاران در نوشتن نامه‌های حمایتی برای یک تبعه کلمبیایی به نام "کارلوس لیزکانو" که با نیکلاس مادورو ، رئیس جمهوری ونزوئلا مرتبط است، دست دارند و این اقدامات در حالی صورت گرفته است که شواهدی مبنی بر روابط این فرد با یک مرد کلمبیایی دیگر به نام "الکس صعب" وجود دارد که بابت فساد مرتبط با برنامه توزیع غذای دولتی ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. هنوز مشخص نیست که این قانونگذاران چگونه قوانین دولتی ونزوئلا را نقض کرده‌اند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همچنین اعلام کرد، مشکوک است این قانونگذاران پول‌هایی را در ازای نوشتن این نامه‌ها دریافت کرده باشند و در این باره تحقیقاتی را انجام می‌دهد.

این نامه‌ها خطاب به خزانه داری آمریکا و دفتر دادستان عمومی کلمبیا نوشته شده است.

در همین حال، سه حزب نخست عدالت، خواسته مردمی و یک زمان جدید روز یکشنبه در بیانیه‌ای این فساد را محکوم کرده و وعده دادند که این قانونگذاران را از کمیسیون کنترل قانونگذاری حذف می‌کنند که بر مبارزه با فساد تمرکز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟