کاهش 46 درصدی کمک‌های بانک جهانی به افغانستان


کاهش 46 درصدی کمک‌های بانک جهانی به افغانستان

وزارت اقتصاد افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در طول ۹ سال گذشته میزان کمک‌های جهانی به افغانستان ۴۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت اقتصاد افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در طول ۹ سال گذشته میزان کمک‌های جهانی به افغانستان ۴۶ درصد کاهش یافته است.

این وزارتخانه تاکید کرد: از سال ۲۰۱۰ تاکنون، میزان کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان از ۱۵.۷ میلیارد دلار به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده که کاهش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

«ناهید سرابی» معاون سیاسی وزارت اقتصاد در نشست خبری گفت: در سال ۲۰۱۶ در نشست بروکسل، ۲۹ کشور جهان متعهد به پرداخت کمک ۱۱ میلیارد دلاری ی به افغانستان شده بودند اما تاکنون پنج میلیارد دلار از این وعده‌ها محقق شده است.

سرابی افزود: کمک‌های جهانی کاهش یافته، اما دولت برنامه تقویت بخش خصوصی و اخذ وام را در دست اجرا دارد تا در کاهش کمک‌های جهانی مشکلی به‌وجود نیاید.

خانم سرابی در ادامه گفت: درآمد حکومت افغانستان در سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۳ میلیارد دلار بود و در ۲۰۱۸ به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده که افزایش دو برابر را نشان می‌دهد و مجموع هزینه‌های دولت نیز که مجموع آن در ۲۰۱۰ حدود ۱۷ میلیارد دلار بود، در ۲۰۱۸ به ۱۱ میلیارد، یعنی ۳۵ درصد کاهش یافت.

وی تاکید کرد: در سال ۲۰۱۰ هزینه های عمومی در کل ۱۷ میلیارد دلار مشخص شده‌ بود؛ اما در سال گذشته، این رقم به ۱۱ میلیارد دلار رسیده‌است.

سرابی همچنین گفت: قرار است تا پایان سال جاری ۱۰۰ میلیون یورو از طرف اتحادیه اروپا به حساب دولت افزوده شود.

/انتهای پیام/

کاهش 46 درصدی کمک‌های بانک جهانی به افغانستان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد