70 زوج جوان هراتی در قالب طرح ازدواج آسان به خانه بخت رفتند


70 زوج جوان هراتی در قالب طرح ازدواج آسان به خانه بخت رفتند

مسوول برگزاری مراسم ازدواج آسان گفت: از میان 240 زوج جوان و پس از قرعه‌کشی 70 زوج جوان در مرحله اول به خانه بخت خود رفتند و در آینده نیز این روند برای خانواده‌های بی‌بضاعت ادامه خواهد...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، فرهنگ ازدواج آسان برای از بین بردن سنت‌های ناپسند و دیرینه در هرات از چند سال پیش تاکنون از سوی موسسات خیریه در این ولایت آغاز شده و علاوه بر فرهنگ سازی توانسته هزینه‌های گزافی را از عهده والدین بردارد.

«محمد بشر دوست» مسوول برگزاری مراسم ازدواج آسان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: این بنیاد خیریه در هرات هر ساله با شناسایی خانواده‌های کم بضاعت و تامین هزینه‌ ازدواج فرزندان آنها پس از انجام قرعه‌کشی به آنها کمک می‌کند تا زندگی خود را آغاز کنند.

وی افزود: در این مراسم 70 زوج جوان با هزینه بیش از 80 میلیون افغانی و تامین وسایل مورد نیاز آنها به خانه بخت می‌روند.

از سوی دیگر نیز این زوج‌ها می‌گویند آنها به دلیل وجود سنت‌های ناپسند و هزینه‌های سنگین نتوانسته‌اند تاکنون ازدواج کنند اما اکنون با کمک خیرین و نهادهای خیریه توانسته‌اند با هزینه‌های پایین و تمام امکانات زندگی به آرزوی خود برسند.

آنها از خانواده‌ها تقاضا دارند تا برای ازدواج فرزندان خود مطابق با دین اسلام رفتار کرده و از پرداخت هزینه‌های سنگین و اضافی بپرهیزند.

«سید محمد شیرزادی» رئیس اداره حج و اوقاف ولایت هرات در این مورد گفت: بهترین ازدواج، آن است که با هزینه‌های کم آغاز شود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان که بیشتر شهروندان آن در فقر و سختی زندگی می‌کنند گفت: باید دست از مصرف هزینه‌های هنگفت برداشت و زمینه ازدواج‌های اسلامی را آماده کرد.

وی از بازرگانان و خیرین خواست تا به جای برگزاری مراسم‌هایی با هزینه‌های هنگفت زمینه کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت را ایجاد کنند تا فرهنگی تازه به جای سنت‌های ناپسند نهادینه شود.

به گزارش فارس، وجود آداب و رسوم ناپسند در جامعه افغانی و ازدواج‌ با هزینه‌های هنگفت سبب شده تا جوانان نتوانند عروسی کنند و یا برای تهیه هزینه‌های زیاد زندگی روانه کشورهای همسایه برای کار شوند؛ اما در جامعه امروزی نیز برخی از خیرین برای نهادینه شدن فرهنگ ازدواج با هزینه‌های کم دست به برگزاری ازدواج آسان می‌زنند که از سوی خانواده‌های زیادی پذیرفته شده است.

عالمان دینی در هرات تاکید دارند که مطابق با احکام و گفته‌های دین اسلام خانواده‌ها باید رفتار کنند و از گرفتن و پرداختن هزینه‌های هنگفت برای عروسی فرزندانشان بپرهیزند.

/انتهای پیام/

70 زوج جوان هراتی در قالب طرح ازدواج آسان به خانه بخت رفتند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر