حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است


حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: ما معتقدیم چنین امری بایستی در یک رویه مستقل، حرفه‌ای و بیطرفانه صورت پذیرد.

حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه تایید نهایی انتصاب «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس، گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نباید به واسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع مواجه شود و همچنین نمی‌بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور‌ها شود.

نماینده دائم کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی یکی از سازمان‌های بسیار مهم است، افزود: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه و با فعالیت‌ها و برنامه‌های هسته‌ای قابل ملاحظه، همواره به آژانس و نقش شاخص آن در ظرفیت سازی مبتنی بر نیاز‌ها و اولویت‌های خود توجه داشته است. در همین راستا، ایران معتقد است که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای نباید به واسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع مواجه شود و همچنین نمی‌بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور‌ها شود.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به اینکه نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، جزو ماموریت‌های اصلی کنونی آژانس است، گفت: ایران یک شریک مهم آژانس است. قابل ذکر است که صرفا در سال جاری تا نوامبر ۲۰۱۹، بیش از ۶۸۸ بازرسی معادل ۱۳۷۶ نفرروز بازرسی در ایران انجام شده است. بنابراین، حفظ روابط کاری سازنده بین ایران و آژانس حائز اهمیت فراوانی بوده و ما معتقدیم چنین امری بایستی در یک رویه مستقل، حرفه‌ای و بیطرفانه صورت پذیرد.

غریب آبادی در پایان تاکید کرد: هیچ شکی نیست که بقای سه رکن NPT و همچنین اعتبار آژانس، عمدتا وابسته به پایبندی به این اصول است.

بیشتر بخوانید: امیدواریم شاهد توسعه روابط خود با اتحادیه اروپا باشیم


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها