محققان: تنها یک پنجم جوانان ورزش می‌کنند


محققان: تنها یک پنجم جوانان ورزش می‌کنند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است، از هر 5نوجوان 4نفر به اندازه کافی تحرک ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است، از هر ۵ نوجوان ۴ نفر به اندازه کافی تحرک ندارند.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود نسبت به بی‌تحرکی جوانان و نوجوانان واکنش نشان داده و هشدار داده اگر حرکت نکنید و این وضعیت را تغییر ندهید، باید منتظر عواقب آن باشید.

این بررسی که نوجوانان سراسر جهان را دربرمی‌گیرد تأکید کرده، عدم تحرک به اندازه کافی تبعاتی همچون چاقی، دیابت، بیماری قلبی و ابتلا به انواع سرطان را در پی دارد؛ ضمن اینکه اوضاع می‌تواند برای دختران حتی بدتر باشد؛ آنها به ورزش بیشتری نسبت به پسرها احتیاج دارند.

این آژانس به وزارتخانه بهداشت کشورهای مختلف توصیه کرده هر چه زودتر برای رها شدن جوانان از صفحه نمایشگر موبایل یک راه حل مثمر ثمر بیندیشند.

لین رایلی، نویسنده این مطالعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما باید کار بیشتری انجام دهیم یا به دنبال یک تصویر بهداشتی بسیار تاریک برای این نوجوانان باشیم.

این گزارش که در ژورنال بهداشت کودکان و نوجوانان Lancet منتشر شده است ، مبتنی بر داده های حاصل از نظرسنجی های انجام شده بین ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ در حدود ۱.۶ میلیون دانش آموز در سنین ۱۱ تا ۱۷ سال در ۱۴۶ کشور است.

ورزش به عنوان ابزاری مهم در تلاش برای مهار همه گیر جهانی چاقی دیده میشود، با این حال طی مطالعه 15 ساله نه تنها هیچ تغییری دیده نشده بلکه شرایط وخیم‌تر از قبل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها