مشارکت یزدی‌ها در برگزاری یک رویداد هنری نمونه ممتاز کشوری است


مشارکت یزدی‌ها در برگزاری یک رویداد هنری نمونه ممتاز کشوری است

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ضعف کشور در برگزاری رویدادهای هنری را مشارکت دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: به منظور حمایت از این رویدادها در کشور مشارکت یزدی‌ها در این زمینه یک نمونه ممتاز و شایسته کشوری است.

«شهرام کرمی» در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد با اشاره به اهمیت مشارکت مسئولان یزد در برگزاری این جشنواره ملی، اظهار کرد: به منظور حمایت از این رویدادها در کشور مشارکت یزدی‌ها در این زمینه یک نمونه ممتاز و شایسته کشور است که چند سازمان و نهاد مختلف به خصوص نهادهای خدماتی در این رویداد هنری مشارکت دارند.

وی ضعف کشور در برگزاری رویدادهای هنری را مشارکت دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: در یزد سه نهاد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در برگزاری این برنامه به عنوان یکی از ژانرهای منحصر به فرد تئاتر با نام «تئاتر خیابانی و بیرونی» مشارکت و حمایت داشتند.

این مسئول با بیان این که این نوع تئاتر از نوع تئاترهای مردمی است، گفت: این هنر که در جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد، مردمی‌ترین ژانر تئاتر دنیا انتخاب شده است یکی از محبوب ترین ژانرهای تئاتر در بین آحاد مردم به ویژه در سه دهه اخیر است.

کرمی با اشاره به اهمیت این شاخه‌ از هنر تئاتر نیز تصریح کرد: هنر تئاتر خیابانی یکی از بهترین هنرها و در دسترس ترین هنرهاست که افراد با حضور خلاقانه در این رشته از یک زبان برای انتقال فکر و اندیشه و معنا استفاده می‌کنند.

وی به لزوم اجرای تئاترهای خیابانی و فراهم کردن فضایی برای برگزاری این برنامه‌ها تاکید و اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر این ظرفیت ایجاد شده که با زبان هنر، ارتباط خوبی با آحاد مردم برقرار شود و می‌تواند در بردارنده آثار خوبی باشد و منجر به انتقال مفاهیمی در راستای رشد جامعه شود.

این مسئول در پایان نیز با اشاره به چشم‌انداز روشن آینده این جشنواره برای یزد، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی شاهد برگزاری این جشنواره با رویکرد بین المللی در شهر جهانی یزد باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی