دختر نیمه ایرانی خاندان بن‌لادن؛ خواننده یک گروه موسیقی پانک


دختر نیمه ایرانی خاندان بن‌لادن؛ خواننده یک گروه موسیقی پانک

وفا دوفور، دختر برادر اسامه بن لادن پس از نخستین تلاش‌هایش برای وارد شدن به حرفه موسیقی پس از حادثه 11 سپتامبر، اکنون در کافه‌های مد روز لندن یک گروه موسیقی پانک سه‌نفره را رهبری می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، وفا دوفور ۴۴ ساله در این گروه گیتار می‌نوازد و خواننده اصلی است، بزرگترین دختر «یسلام»، برادر ناتنی اسامه بن لادن و همسر سابق او کارمن است. دو دختر دیگر در این گروه موسیقی یکی سلست گینس از خاندان ثروتمند گینس که باس می‌زند و ملیا بودن، مدل فرانسوی که درام می‌نوازد.

وفا که در کالیفرنیا به دنیا آمد و در ژنو لیسانس حقوق گرفت و بعدها به دانشکده حقوق کلمبیا در نیویورک رفت و درجه فوق‌لیسانسش را به دست آورد و در آنجا زندگی می‌کرد تا هنگامی که پیکارجویان وابسته به عمویش در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با زدن دو هواپیما به دو برج مرکز تجارت جهانی در این شهر باعث مرگ بیش از ۲۶۰۰ نفر شدند.

وفا که مادرش سوئیسی- ایرانی است، با صدای سوپرانویش ترانه‌های فرانسوی و انگلیسی می‌خواند و گیتار می‌نوازد.

وفا که هرگز عمویش را ندیده است، اصرار دارد که با نام خانوادگی مادرش «دوفور» خوانده شود. او که خودش را آمریکایی و نیویورکی می‌شمارد پس از واقعه ۱۱ سپتامبر به لندن رفت. اما در سال ۲۰۰۴ به گفته خودش به خاطر مزاحمت‌های روزنامه‌های جنجالی بریتانیایی به نیویورک بازگشت.

مادر وفا «کارمن دوفور» در سال ۲۰۰۶ پس از ۱۵ سال جدایی، طلاق رسمی‌اش را از یسلام بن لادن گرفت. وفا می‌گوید بعد از ۱۸ سالگی حتی یک پنی هم از پدر ثروتمندش نگرفته است و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر فقط یک بار با او صحبت کرده است.

دختر نیمه ایرانی خاندان بن‌لادن؛ خواننده یک گروه موسیقی پانک

یسلام بن‌لادن، کارمن دوفور و دو دخترشان وفا و ناجیه در عکسی در جده عربستان سعودی

یسلم بن لادن برادر ناتنی اسامه بن لادن از طرف پدری یمنی‌تبار و از طرف مادری ایرانی‌تبار است، عضوی از خاندان بزرگ بن‌لادن است و ۵۴ برادر و خواهر ناتنی دارد. او که در عربستان سعودی به دنیا آمد، در دهه ۱۹۸۰ به سوئیس رفت و اکنون تبعه این کشور است. ثروت او حدود ۳۰۰ میلیون فرانک سوئیس تخمین زده می‌شود.

گفته می‌شود او با سه دخترش وفا، ناجیه و نور بیش از ۱۵ سال است که حرف نزده است، جرا که زندگی به سبک غربی آنها را نمی‌پسندد.

کارمن در خودزندگینامه پرفروشش با نام «درون پادشاهی» زندگیش درون خاندان بن‌لادن و تلاشش برای به دست آوردن حضانت دخترانش پس از جدایی از یسلم را باز گفته است.

دختر نیمه ایرانی خاندان بن‌لادن؛ خواننده یک گروه موسیقی پانک

کد خبر 467345

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج