پیشگیری از ایدز نیازمند آگاهی بخشی عمومی است


پیشگیری از ایدز نیازمند آگاهی بخشی عمومی است

کرج - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس، آگاهی بخشی عمومی را در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز ضروری دانست.

دکتر محمدرضا ترابی عصر دوشنبه در همایش پیشگیری از ایدز که در سالن اجتماعات سالن دانشگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی فردیس برگزار شد، افزود: همایش پیشگیری از بیماری ایدز و آگاهی دادن به مردم از وظایف شبکه بهداشت و درمان است که هر سال این امر محقق می شود.

- بیماری ایدز هزینه های زیادی را از نظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور ایجاد می کند و اگر این بیماری کنترل نشود در آینده هزینه ها بیشتر خواهد شد.

ترابی با بیان اینکه هزینه درمان و کنترل بیماری یک فرد مبتلا به بیمار ایدزی بسیار بالا است ، گفت: اکنون باید مجموعه هایی مانند شبکه بهداشت و درمان، بسیج و سایر دستگاهها برای پیشگیری از این بیماری وارد عمل شوند.

وی افزود: بانوان آرایشگر و سفره خانه های سنتی باید در زمینه بیماری ایدز اطلاعات لازم را کسب می کنند زیرا بیشترین انتقال در این زمینه ها وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: آموزش و پرورش می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص بیماری ایدز آگاهی بخشی کند.

- مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در فردیس راه اندازی شده است که افراد مبتلا می توانند به این مرکز مراجعه کنند تا بیماری ایدز شناسایی شود.

- تاکنون سه مورد بیماری ایدز در فردیس ثبت شده است.در فردیس سه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری،دی آی سی وزنان آسیب پذیر فعال است و از طریق این سه مرکز بیماران شناسایی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت