ضرورت ورود تئاترهای خیابانی به مسائل اخلاقی، مذهبی و فرهنگی


ضرورت ورود تئاترهای خیابانی به مسائل اخلاقی، مذهبی و فرهنگی

معاون هماهنگی امور جوانان‌ وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کارکردهای فعالیت‌های هنری در آموزش مهارت‌های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه، بر ضرورت حمایت از هنر تئاتر خیابانی تاکید کرد و خواستار ورود این هنر به مسائل اخلاقی، مذهبی و فرهنگی شد.

«محمد مهدی تندگویان» امشب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد ورود جوانان به عرصه‌های هنری را نشان‌دهنده مسئولیت پذیری آنها و از این حیث نیز حائز اهمیت خواند و گفت: به همین دلیل نیز نباید در این زمینه با انگ‌زنی به تازه‌واردهای این عرصه در فعالیت آنها اختلال ایجاد کنیم.

وی افزود: در این بازار بهم ریخته اقتصادی و فرهنگی و متنوع قومی، ورود به عرصه‌های هنری اهمیت زیادی دارد و به یقین چنین افرادی، انسان‌های خوبی هستند که نباید نگاه بدبینانه به آنها داشت.

تندگویان بخشی از مشکلات فعالان عرصه‌های هنری را ناشی از اشتباه مسئولان خواند و گفت: اگر اشتباهی وجود دارد، ناشی از فعالیت ماست لذا نباید نهادها و ارگان‌ها پیوسته با فعالیت‌های هنرمندان تازه‌وارد و به ویژه جوان برخورد و آن‌ها را مواخذه کنند.

وی با تاکید بر پیشگیری از قربانی شدن هنر در جامعه، گفت: تئاتر خیابانی، اتفاق زیبایی است و هنرمندان این عرصه از استعدادهای کشور محسوب می‌‌شوند که اگر از آنان حمایت نکنیم، شرایط را برای خروجشان از کشور فراهم کنیم.

این مسئول در رابطه با اهمیت توجه به تئاتر خیابانی، گفت: این نوع نمایش‌ها و موسیقی‌های خیابانی قابل دسترس برای عموم هستند و به قشر و طبقه خاصی تعلق ندارند و به همین دلیل نیز در ایجاد نشاط و سلامت روحی و روانی جامعه موثر هستند بنابراین حمایت از آنها جزو وظایف ماست.

وی رایگان بودن نمایش آثار برگزیده تئاتر خیابانی را از ویژگی‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: باید شوراهای شهر حمایت و توجه به این قبیل هنرها را را جزو مصوبات خود بیاورند و از این طریق برای معرفی هر منطقه و هر محله، فضایی کاملاً رایگان را برای این گروه‌های هنری در دستور کار قرار دهند.

تندگویان به ضرورت توجه به بسیاری از موضوعات پیشگیرانه و مهارت آموزی در جامعه از طریق تئاترهای خیابانی اشاره کرد و گفت: مهارت‌های لازم را میتوان از طریق پیام‌های غیرمستقیم و بدون برخوردهای نامناسب به جامعه آموزش داد و برای این منظور نیز فضاهایی برای حضور افراد به صورت خانوادگی در چنین برنامه‌هایی فراهم کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان با تاکید بر ورود تئاترهای خیابانی به موضوعات اخلاقی، مذهبی و فرهنگی، گفت: معاونت هماهنگی جوانان وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد تا از فعالیت های فرهنگی تمام هنرمندانی که در جهت معرفی حسین علی مرادی جوان فعال اجتماعی زاهدانی است، حمایت کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403