270 طرح از 25 استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی ارس ارسال شد


270 طرح از 25 استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی ارس ارسال شد

تبریز - ایرنا - دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس از وصول 270 طرح و ایده نمایشی از 25 استان به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد 200 طرح در بخش موضوعی و 70 طرح در بخش آیین های نمایشی ارائه شده است.

ابراهیم نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: داوران بخش بازخوانی هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس پس از مطالعه و ارزیابی طرح های رسیده، نتایج این مرحله را ۱۶ آذرماه اعلام می کنند.

وی با قدردانی از استقبال قابل توجه جامعه هنرمندان هنرهای نمایشی کشور از جشنواره ارس، افزود: هنرمندانی از استان‌های ایلام، اصفهان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، خوزستان، سمنان، اردبیل، مرکزی، خراسان شمالی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، تهران، البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، هرمزگان و لاهیجان به دبیرخانه طرح ارسال کرده‌اند.

نصیری گفت: در این دوره از جشنواره که در نوروز ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، موضوع مرز و مرزبانی و مرزنشینی و در بخش آیینی، آیین‌های نوروزی ایرانیان مورد اولویت و توجه جشنواره می‌باشد.

مدیر فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج بازخوانی طرح‌ها، کارگردانان باید فیلم اجرای اثر نمایشی را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

از میان آثار راه یافته به مرحله بازبینی ۲۵ اثر در نوروز ۱۳۹۹ در منطقه آزاد ارس به رقابت می پردازند.

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس ۷ تا ۱۰ فروردین ماه در منطقه مرزی ارس برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات