تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان تهران به 526 نفر رسید


تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان تهران به 526 نفر رسید

تهران- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: 526 نفر ظرف دو روز نخست ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه‌های استان تهران ثبت نام کرده اند.

شکرالله حسن‌بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۷ درصد داوطلبان را بانوان و ۸۳ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با تشریح آمار ثبت نام ها از حوزه های انتخابیه این استان اظهار داشت: اکنون تعداد کل داوطلبان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به ۴۲۱ نفر رسیده است.

حسن بیگی اظهارداشت: در حوزه انتخابیه پاکدشت تا به امروز پنج نفر ثبت نام کرده‌اند و این تعداد در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه به ۱۱ نفر می‌رسد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام کرده حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان طی ۲ روز گذشته به ۱۳ نفر و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به ۱۵ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ داوطلب از حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد و ۶ نفر نیز از اقلیت های دینی ثبت نام کرده اند.

ثبت‌نام ۴۲۱ نفر از حوزه انتخابیه تهران
عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد ثبت نام فرمانداری تهران گفت: مجموع ثبت نام شدگان قطعی در دو روز فعالیت ستاد در حوزه انتخابیه تهران, ری, شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به ۴۲۱ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد داوطلبانی که در روز دوم ثبت نام قطعی کرده اند به ۲۳۸ نفر می رسد ضمن آنکه مراحل ثبت نام ۳۰ داوطلب دیگر در دست انجام است.

وی یادآور شد: ۷۴ نفر از مجموع ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه تهران را زنان و ۳۴۷ نفر را مردان تشکیل می دهند.

فرهادی اظهار داشت: ۳۲۹ نفر دارای کارشناسی ارشد، ۶۰ نفر دکترا، ۱۲ ثبت نامکننده حوزی و ۲۰ داوطلب لیسانس هستند.

فرماندار تهران گفت: ۲۶ درصد ثبتنامکنندگان سابقه ایثارگری دارند و ۲۳ درصد نیز دارای سابقه ثبت نام در ادوار مختلف انتخابات هستند.

وی پیرترین ثبت نام کننده از حوزه تهران طی ۲ روز گذشته را دارای ۷۳ سال و جوانترین را ۳۰ سال و دو ماه معرفی کرد.

ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد؛ استان تهران با ۶ حوزه انتخابیه در مجموع ۳۵ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه