اعتماد به همکلاسی منجر به تهدید در فضای مجازی شد


اعتماد به همکلاسی منجر به تهدید در فضای مجازی شد

سنندج - ایرنا - رئیس پلیس فتا کردستان از کشف یک پرونده انتشار تصاویر شخصی در نتیجه اعتماد بی‌جا خبر داد و گفت: ذخیره اطلاعات و تصاویر شخصی در تلفن همراه یکی از آشنایان عامل وقوع این جرم شده است.

به گزارش روز دوشنبه سا یت پلیس، سرهنگ دانش پور با بیان اینکه خانمی جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد شخصی ناشناس به واسطه شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن ارسال چند تصویر شخصی و خصوصی درخواست‌های نامتعارف از بنده دارد و در همین خصوص من را تهدید به انتشار تصاویر شخصی‌ام کرده است، اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن آبروی وی پرونده بطور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند، این شخص در بازجویی‌های فنی انجام شده و پس از مواجه با ادله و مدارک موجود اعتراف کرد که تصاویر شخص شاکی را، از گوشی خواهرش که از دوستان و همکلاس های وی بوده برداشته و در پی آن اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و تهدید شاکی کرده است.

سرهنگ دانش پور اضافه کرد: انتشار و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه قضایی خواهند شد.

وی به شهروندان توصیه کرد از ذخیره و نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی بر روی گوشی تلفن همراه خوداری نمایند و به هیچ عنوان اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در اختیار افراد غیر و حتی دوستان و آشنایان خود قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان از عموم مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir nbsp بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟