اساس پویش صلح هرمز گفتگو با کشور‌های منطقه است


ارائه پویش صلح هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران در راستای گفتگو با همه کشور‌های منطقه است.

اساس پویش صلح هرمز گفتگو با کشور‌های منطقه استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، محمد جواد ظریف امروز دوشنبه در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در تهران، با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه‌ها استقبال کرد.
آقای ظریف با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه بویژه در یمن افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام پذیرد استقبال و به آن کمک خواهد کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، اراده ایران برای گفتگو با همه کشور‌های منطقه را جدی خواند و افزود: پویش صلح هرمز در همین راستا ارائه شد.
آقای یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه‌ای را نیازمند گفتگو و تفاهم هر چه بیشتر دانست و افزود: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشور‌های ذینفع می‌تواند مفید باشد.
همچنین در این دیدار دو طرف در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.
همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفتگو بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !