دعوت از داوطلبان مرکز مشاوره خانواده برای آزمون شفاهی


حدود هزار نفر از داوطلبان شرکت در آزمون مرکز مشاوره خانواده به مرحله آزمون شفاهی دعوت شدند.

دعوت از داوطلبان مرکز مشاوره خانواده برای آزمون شفاهیرئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره آزمون شفاهی داوطلبان مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه گفت: حدود هزار نفر از داوطلبان شرکت در آزمون مرکز مشاوره خانواده به مرحله آزمون شفاهی دعوت شدند.
علی بهادری جهرمی افزود: این آزمون دو مرحله‌ای است، یک مرحله آزمون کتبی بود که به صورت تستی و چهار گزینه‌ای از سوی سازمان سنجش کشور برگزار شد و کسانی که حدنصاب نمره لازم را در آن آزمون کسب کردند به مرحله دوم یعنی مصاحبه تخصصی و شفاهی دعوت شدند.
وی گفت: در این مرحله یعنی آزمون شفاهی که هم اکنون در حال برگزاری است طی ۷ روز این آزمون برگزار شده است و در این مرحله یعنی آزمون شفاهی نیز قبول شدگان باید ۴ مرحله را پشت سر بگذارند و ارزیابی تخصصی از آن‌ها صورت گیرد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: یک مرحله مصاحبه تخصصی قبول شدگان در مرحله نخست (کتبی) با یک حقوقدان و روانشناس است، در مرحله بعد مواجهه با یک فرد یا پرونده فرضی است که این فرد مشکل خانوادگی دارد و فرآیند ارایه مشاوره به آن فرد ارزیابی می‌شود، مرحله سوم آزمون تستی روانشناسی شخصیتی است تا شخصیت شناسی شخص مشاور مورد ارزیابی قرار بگیرد.
بهادری جهرمی گفت : در نهایت نیز مرحله آخر بحث مکاتبه است که این فرد داوطلب باید به صورت فرضی با محکمه و دادگاه مکاتبه کند و اظهارنظرش را در اختیار دادگاه قرار دهد تا مشخص شود توانمندی اش به چه صورت است.
وی افزود : این ۴ فرآیند که طی شود نمره آزمون شفاهی براساس آن ۴ مراحل مشخص می‌شود و در نهایت نیز جمع نمره آزمون شفاهی و کتبی، قبول شدگان نهایی را مشخص می‌کند و در فرآیند صدور پروانه قرار می‌گیرد.
بهادری جهرمی درباره تعداد قبول شدگان داوطلبان آزمون کتبی نیز گفت: در آن آزمون که سازمان سنجش برگزار کرد حدود ۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب ثبت نام کرده بودند که حدود هزار نفر موفق به کسب حدنصاب لازم و وارد مرحله آزمون شفاهی شدند.
وی افزود: اکنون از حدود هزار نفر مصاحبه صورت می‌گیرد و قبولی‌های ما نیز متناسب با ظرفیت اعلام شده از سوی معاونت پیشگیری است که درخواست این معاونت بیش از این تعداد پذیرفته شده است بنابراین ما در این آزمون سقف ظرفیتی نخواهیم داشت. اما کف را داریم که نمره است یعنی کسانی که ۵۰ درصد نمره قبولی را کسب کنند موفق به دریافت پروانه می‌شوند.
بهادری جهرمی گفت : تعداد پذیرفته شدگان مرحله شفاهی کمتر از تعداد ظرفیت اعلام شده معاونت پیشگیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج