نکات دوران بارداری، بیشتر بدانید


نکات دوران بارداری، بیشتر بدانید

اگر به تازگی باردار شده اید، ممکن است از این که علائمی رایج از دوران بارداری مانند حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنید، متعجب شوید.

برای بسیاری از زنان جوان ممکن است پرسش هایی درباره دوران بارداری، محاسبه زمان تولد فرزند داشته باشند. از این دست موضوعات ممکن است پیش آید که نتوانند به پاسخی مناسب درباره سوالشان برسند. در این مقاله سعی شده به برخی از این سوالات پاسخ داده شود.با ما همراه باشید.

همه مادران حالت تهوع نخواهند داشت
اگر به تازگی باردار شده اید، ممکن است از این که علائمی رایج از دوران بارداری مانند حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنید، متعجب شوید. خبر چیست؟
خبر خوب این است که بعضی از خانوم های باردار ممکن است حالت تهوع را احساس نکنند و یک راست به وضعیتی از نظر انرژی بدن بروند که در سه ماهه دوم بارداری آن را تجربه می کنند. خبر چیست؟ مادرانی که در سه ماهه اول بارداری حالت تهوع دارند خیلی بیشتر است.

اگر حالت تهوع دارید روش هایی برای درمان آن هست
خیلی از مادرها در سکوت و از حالت تهوع های خود رنج می برند که بخشی از دوران بارداری است؛ اما واقعیت این است که روش های برای تسکین دادن به استفراغ ها در دوران بارداری وجود دارد. یک مقصر رایچ در مورد حالت تهوع در دوران بارداری شما استفاده از ویتامین های پیش از تولد (پریناتال ویتامین) است.
با یک روز استفاده نکردن از این ویتامین ها امتحان کنید که آیا تهوع شما از بین می رود یا خیر. اگر تفاوتی احساس کردید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتواند به شما نوع دیگری از ویتامین را پیشنهاد دهد تا شما را دچار مشکل نکند.
یک روش رایج دیگر این است که یک چیز شور را مزه مزه کنید. مثلا بیسکویت های شور، استفاده از دستبند های تهوع یا اگر حال شما بسیاری بد است ممکن است پزشک برای شما یک داروی ضد تهوع تجویز کند.

هر مادری دوران بارداری را متفاوت تجربه می کند
مادر ها در طول دوران بارداری با کش و قوس های متفاوتی درگیر هستند. برای مادران زیادی پیش می آید که به بیمارستان مراجعه می کنند در حالی که دهانه رحم تا 10 سانتی متر باز شده است بدون اینکه کمترین دردی داشته باشند. در طرفی دیگر زنانی را دیده ام که دهانه رحم تنها 1 سانتی متر باز شده است و از شدت درد بی قرار شده اند. زن ها متفاوت هستند و آستانه تحمل درد هر فرد متفاوت است.
یعنی در یک کلام اگر بخواهیم این نکته را روشن تر بیان کنیم باید بگوییم که این که شما تا به حال یک بار زایمان کرده باشید دلیل بر این نمی شود که زایمان دوم برای شما ساده باشد و ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کنید.

در دوران بارداری باید تصمیمات فوری بگیرید
این که زن ها می توانند از پس کار های بزرگی بر بیایند جای بحثی ندارد ولی باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که دوران بارداری برای مادران دورانی که بتوانند به درستی فکر کنند نیست.
ممکن است از همین الان بدانید که شما یک مادر از خود گذشته خواهید بود یا بدانید که فرزند شما نیاز به شیر خشک خواهد داشت ولی این را در نظر بگیرید که همیشه می توانید تصمیمات خود را عوض کنید. این فکر منطقی شما می تواند بهترین هدیه شما به فرزندتان باشد.

رسیدن به همان تناسب قبل کمی زمان می برد
در روز های اول بعد از زایمان دیگر آن تناسب قبل از دوران بارداری را نخواهید داشت و باید در انتخاب سایز برای لباس های خود تجدید نظر کنید.

یکی از نکات مهم دوران بارداری این است که صبحانه را فراموش نکنید
از صبحانه های پخت شده و آماده یا از سریال های میوه ای استفاده کنید. اگر احساس مریضی دارید از نون تست استفاده کنید و صبحانه خود را مفصل تر میل کنید.

غذا های سرشار از فیبر بخورید
از سبزیجات و میوه های مختلف مانند هویج، سبزیجات پخته، موز و طالبی، حبوبات و مواد غذایی سبوس دار، برنج قهوه ای و بلغور جو دو سر زیاد استفاده کنید.

برخی دیگر از نکات مهم دوران بارداری
در هفته تا 2 وعده غذایی ماهی یا میگو بخورید. البته ماهی هایی را انتخاب کنید که میزان جیوه کمی داشته باشد مانند ماهی میگو، سالمون و گربه ماهی
از کالباس و به طور کلی پنیر نرم دور بمانید.
برخی از غذا ها ممکن است باکتری داشته باشند که به بچه شما آسیب می رساند. این مواد غذایی را نخورید.
پنیر های نرم مانند پنیر فتا، پنیر بری و پنیر بز
گوش یا ماهی پخته نشده (مانند سوشی) یا بیش از حد پخته شده
گوشت کالباس و هات داگ مگر این که روی حرارت و بخار پخته شده باشد
خوردن کافئین را کاهش دهید به جای آن از قهوه بدون کافئین یا چای استفاده کنید
بی شک سوالات مربوط به این دوران برای مادران زیاد است و نمی توان در یک نوشته به تمام این سوالات پرداخت.
بنابراین در صورتی که در این باره سوالی دارید می توانید در انتهای این صفحه از بخش فرستادن دیدگاه، سوال خود را با ذکر جزئیات مطرح کنید تا به آن از روی منابع معتبر و تایید شده به شما مادران گرامی پاسخ داده شود تا صفحه ای جامع و کاربردی و فید در این باره فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید