دستگیری 52 نفر متخلف حوزه میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی


دستگیری 52 نفر متخلف حوزه میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از دستگیری 52 نفر به اتهام جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی در مدت سپری شده از سال جاری در استان خبر داد.

سرهنگ محبوب ساسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه صیانت از میراث ‌فرهنگی باید به باوری همگانی تبدیل شود،اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان پیشگری از جرایم علیه میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه وظایف یگان حفاظت چند وجهی است و بخش عمده این وظایف جنبه حفاظتی از آثار را دارد،گفت: فعالیت‌های یگان حفاظت اداره کل علاوه بر بخش حفاظتی، جنبه امنیتی و انتظامی نیز دارد و طی سال های گذشته یگان تلاش کرده تا در بخش های مختلف آن با ایجاد تمرکز بر آثار فاخر و مناطق تاریخی استان از هرگونه آسیب احتمالی بر آن ها جلوگیری کند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: در سال جاری شاهد ۱۲ مورد حفاری غیر مجاز در مناطق غیر ثبتی استان بودیم.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی استان طی این زمان ، ۵۲ نفر در جرایم مختلف در زمینه میراث فرهنگی دستگیر شده اند، اضافه کرد: در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت گرفته امسال، ۲۴ فقره اخطاریه صادر و ۱۵ پرونده قضایی تشکیل شده است.

ساسانی با تاکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی ندارد، گفت: در سال جاری ۲۰۳ فقره اشیاء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از تمامی هم استانی های عزیز و دوستداران میراث فرهنگی انتظار دارم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث فرهنگی با شماره تلفن ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تماس برقرار کنند.

آذربایجان شرقی با نزدیک به ۲۰۰۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی در زمره استان های دارای ظرفیت های بالای میراث فرهنگی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس