فراکسیون های پارلمان عراق قانون جدید انتخابات را بررسی کردند


فراکسیون های پارلمان عراق قانون جدید انتخابات را بررسی کردند

تهران - ایرنا - روسای فراکسیون های سیاسی پارلمان عراق امروز (دوشنبه) با تشکیل جلسه، قانون جدید انتخابات و قانون کمیساریای نظارت بر انتخابات را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این نشست به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

از سویی اعضای پارلمان عراق فردا (سه‌ شنبه) را به عنوان زمان رأی‌ گیری درخصوص قانون انتخابات پارلمان و کمیساریای نظارت بر انتخابات تعیین کردند.

انتقاد به قانون انتخابات و نحوه برگزاری انتخابات و عضویت در پارلمان عراق و همچنین امتیازاتی که نمایندگان دارند، از محورهای مورد اعتراض تظاهرکنندگان عراقی طی دو مرحله اعتراضات در این کشور بوده است.

از سویی روز گذشته (یکشنبه) پارلمان عراق با برگزاری جلسه فوق العاده با استعفای "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر این کشور موافقت کرد.

محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق نیز پس از پذیرش استعفای عبدالمهدی، اعلام کرد که طبق اصل ۷۶ قانون اساسی از رییس جمهوری درخواست می شود تا برای انتخاب نخست وزیر جدید اقدام کند.

مرحله نخست اعتراضات در عراق روز اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، بطوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

اعتراضات بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) با تشویق برخی عناصر داخلی و برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی در عراق آغاز شد و با تشدید خشونت ها اجازه و فرصت کافی برای اصلاحات ساختاری و قانونی و حتی بسته‌های اقتصادی و صدور دستورالعمل‌های مختلف به دولت داده نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!