آغاز فرایند شناسایی ارتقادهندگان بهره‌وری از 15 آذرماه


آغاز فرایند شناسایی ارتقادهندگان بهره‌وری از 15 آذرماه

تهران– ایرنا– سازمان ملی بهره‌وری اعلام کرد: افرادی که اقدام چشمگیری در زمینه ارتقای بهره‌وری در سطح ملی و منطقه‌ای داشتند تا 15 آذرماه فرصت دارند درخواست خود را در سامانه http://bpms.nipo.gov.ir ثبت کنند.

به گزارش روز دوشنبه سازمان ملی بهره‌وری، در سال ۱۹۷۸، شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیایی (APO)، برای شناسایی اشخاصی که اقدام چشمگیری در زمینه ارتقای بهره‌وری در سطوح ملی و منطقه‌ای داشته‌اند، برنامه جایزه ملی APO را طراحی کرد.

این برنامه هر پنج سال یکبار برای تقدیر از فعالان حرکت‌های بهره‌وری در منطقه آسیا-اقیانوسیه یا کشورهای عضو APO برگزار می‌شود.

شرکت در برنامه جایزه ملی APO برای اشخاصی که اقدام آنان تاثیر ویژه‌ای بر ارتقای بهره‌وری در سطح ملی داشته است، آزاد است. چهار حوزه‌ دانشی برای دریافت جوایز بر اساس مندرجات موجود در سند «جایزه ملی و منطقه ‌ای APO: شرایط و ضوابط» اعلام شده است.

بخش نخست مربوط به تفکر، تحقیق یا توسعه بدیع و نوآور در تولید و طراحی مفاهیم و فن‌آوری‌های جدید برای افزایش بهره‌وری، حوزه دوم بکارگیری تکنیک‌هایی در حوزه‌های ویژه‌ فعالیت، که منجر به بهره‌وری بالاتر می‌شود و بخش سوم به نهادسازی برای افزایش بهره‌وری است.

همچنین تبلیغ مفاهیم و تکنیک‌های ارتقای بهره‌وری از طریق نشریات، فعالیت‌های آموزشی و یا سایر روش‌ها آخرین بخش برای دریافت جوایز است.

نامزدهای جایزه ملی APO باید فرم‌های مربوطه را تا پانزدهم آذرماه امسال به همراه فایل رزومه فارسی و انگلیسی در سامانه بارگذاری کنند.

سازمان ملی بهره‌وری ایران پس از بررسی مدارک و در صورت لزوم مصاحبه حضوری، نفرات برگزیده را با تایید رییس سازمان، عالی‌ترین مقام بهره‌وری در کشور(APO Director) به APO معرفی می‌کند.
پس از آن، یک کمیته ارزیابی متشکل از رییس شورای حکام APO، دبیرکل و دو عضو خارج از منطقه APO برای تایید صلاحیت واجدین شرایط تشکیل می‌شود.

صلاحیت نامزدها توسط کمیته ارزیابی مورد بررسی قرار گرفته و طی گزارشی به همراه پیشنهاد فرد واجد شرایط مورد قبول آنها، برای اخذ تصمیم نهایی و انتخاب نفرات برتر به شورای حکام APO ارایه می‌شود.
به برندگان جایزه یک مدال با طرح مخصوص و یک گواهینامه اهدا خواهد شد. جوایز ملی نیز پس از آن توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران در داخل کشور اعطا می‌شود.
بررسی، انتخاب و اعلام برندگان جایزه در دوره زمانی ماه مارس تا جولای سال ۲۰۲۰ توسط APO انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی