بازشناسی ظرفیت ها تشکل های مردم نهاد در البرز


بازشناسی ظرفیت ها تشکل های مردم نهاد در البرز

کرج - ایرنا - اعضای کمیته مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد البرز روز دوشنبه در نشستی بر استفاده از ظرفیت ها و بازشناسی توانمندی های تشکل های مردم نهاد در این استان تاکید کردند.

واگذاری مکانی مناسب برای ایجاد خانه سمن ها در حوزه آسیب های اجتماعی، بروز رسانی آمار دقیق تعداد تشکل های مردم نهاد و مکان یابی برای راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دایمی عرضه تولیدات بهبود یافتگان توسط شهرداری کرج از مهمترین تصمیم ها در این شنست بود.

انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل بهزیستی برای برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد با کمک هنرمندان ، اصحاب فرهنگ، نویسندگان و خبرنگاران و محیط های آموزشی از دیگر مصوبات نشست هم اندیشی اعضای کمیته مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان البرز بود تا بسترها هرچه بیشتر برای فعالیت سمن ها با هدف مشارکت آنها در حل مشکلات فراهم شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز روز دوشنبه در این نشست با اشاره به اینکه امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در اولویت برنامه های مردم و مسوولان باشد، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد بازویی توانمند در مردمی کردن مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر هستند و باید سیاست های کلان اجتماعی به سمت استفاده از این ظرفیت هدایت شود.
نور محمد فردی افزود: برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هزینه های زیادی متقبل شده ایم باید به‌صورت جدی برنامه ریزی های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
وی گفت: آسیب های اجتماعی را نمی توان به طور کامل از سطح جامعه حذف کرد، اما می توان آن را کاهش داد و به حداقل رساند در این زمینه با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی می توان به این مهم دست یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اظهار داشت: آموزش و پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برنامه ریزی ها به این سمت سوق یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا