کاهش تعداد روز‌های سالم نسبت به سال قبل


رئیسی گفت: در تهران شاهد افرایش 3.3 برابری حد مجاز ذرات معلق آلوده کننده هوا در مقایسه با استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی هستیم. 

کاهش تعداد روز‌های سالم نسبت به سال قبلبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، کاهش تک سرنشینی، بالابردن کیفیت سوخت، نصب فیلتر کاهنده آلودگی‌ها بر روی خودرو‌های دیزلی و وسائط نقلیه عمومی، کاهش تردد افراد در معرض خطر همچون کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران مزمن تنفسی و قلبی در زمان پیک آلودگی هوا در کلانشهر‌ها از جمله مهم‌ترین راهکار‌های مقابله با آلودگی هوا لاست.
او افزود: مقابله با معضل آلودگی هوا کار یک سازمان یا ارگان نیست و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و مردم باید برای کاهش آلودگی هوا کمک و با هم همکاری کنند.

معاون بهداشت بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی راهکار بسیار شناخته شده‌ای است در دنیا که هم اکنون کشور‌های درگیر با آلودگی هوا این راه را در پیش گرفته اند.

ضرورت نصب فیلتر کاهنده آلودگی هوا بر روی خودرو‌های دیزلی

او با اشاره به ایجاد آلودگی بیشتر توسط خودرو‌های دیزلی نسبت به وسائل نقلیه بنزینی گفت: خودرو‌های دیزلی نسبت به خودرو‌های بنزینی ذرات معلق آلوده کننده بیشتری تولید می‌کنند، بنابراین لازم است با نصب فیلتر‌های مخصوصِ کاهنده آلودگی بر روی این خودرو‌ها در جهت کاهش آلودگی گام برداریم.
معاون بهداشت تصریح کرد: لازم است افراد در معرض خطر همچون کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و افراد سالمند بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن تنفسی و قلبی از تردد در روز‌های پیک آلودگی هوا به ویژه کلانشهر‌های بزرگ خودداری کنند. استفاده از ماسک‌های مخصوص نیز به سلامتی افراد کمک می‌کند.
رئیسی افزود: افزایش کیفیت سوخت وسائل نقلیه بنزین سوز و کیفیت ساخت این وسایل نقلیه راه حل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
او از شهروندان خواست حتی الامکان از تک سرنشینی به ویژه در ایام تشدید آلودگی هوا اجتناب کنند و گفت: متاسفانه بررسی نشان می‌دهد در مهر و آبان ۹۸ شاخص کیفیت هوا بیشتر از سال قبل در همین ماه‌ها افت کرده است. امسال تعداد روز‌های سالم نسبت به سال قبل کمتر شده که این یعنی آلودگی افزایش یافته است. در تهران شاهد افرایش ۳.۳ برابری حد مجاز ذرات معلق آلوده کننده هوا در مقایسه با استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی هستیم.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد