کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه پایین است


کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه پایین است

شهرری- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران گفت: کمیت و کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه به دلیل افزایش جمعیت شهری، توسعه زندان‌ها، احداث شهرک صنعتی پوشاک و شهر فرودگاهی پایین است.

فرشاد صبحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتقال آب از سدهای استان تهران به حسن آباد فشافویه به دلیل وجود آراد کوه امکان‌پذیر نیست، افزود: وجود گردنه حسن آباد و آراد کوه ایجاد خط لوله انتقال آب شرب از سدها را گرفته است و تنها منبع تامین آب این بخش جنوبی استان منابع زیرزمینی است.

وی عنوان کرد: منابع آب‌های زیرزمینی در بخش حسن‌آباد به دلیل سختی و شوری مشکلات فراوانی در زمان تصفیه دارد از همین جهت افزایش جمعیت و توسعه مناطق صنعتی در این بخش موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب می شود.

صبحی با اشاره به اینکه هم اکنون حسن آباد فشافویه ۵۰ هزار جمعیت شهری و ۱۲ هزار نفر نیز زندانی دارد، تصریح کرد: طرح جداسازی آب شرب از آب بهداشتی و طرح احداث آب شیرین‌کن در شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران برای این منطقه مطرح است که در آینده‌ای نزدیک باید اجرا شود.

وی به کیفیت آب سایر بخش‌های شهرستان ری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در حوزه آب شرب شهرستان‌های استان تهران گام‌های خوبی برداشته به طوری که بسیاری از مناطق جنوبی پایتخت به آب سدهای ماملو و کرج متصل شده‌اند.

صبحی یادآور شد: هم اکنون قیامدشت ۱۸ لیتر در ثانیه، خاور شهر ۸۰ لیتر در ثانیه از سد ماملو و باقرشهر نیز ۸۰ لیتر در ثانیه از سد کرج آب برداشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان تولید و مصرف آب شرب در بخش کهریزک هم اکنون سر به سر است، یادآور شد: منابع تامین آب شرب بخش کهریزک از منابع زیرزمینی است در زمان‌های پیک مصرف باید از ادارات آب اسلامشهر و چهاردانگه کمک گرفته شود.

صبحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه چهار چاه به دلایل فنی و افت آب از مدار خارج می‌شود، افزود: حفر هر چاه به طور میانگین بین هفت تا ۱۰ میلیارد هزینه دارد که باید هزینه‌های ایجاد خط انتقال، خرید انشعاب برق، ساخت اتاقچه و محصورسازی را نیز به آن اضافه کرد.

وی عنوان کرد: میانگین برداشت آب از چاه‌ها در حدود ۱۵ لیتر در ثانیه است که با احتساب هزنیه‌های نگهداری و حفر چاه، هزینه بهایی که مشترکین به اداره آب می‌دهند، بهای بسیاری ناچیزی است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با توجه به کاهش منابع آب زیرزمین و هزینه‌های بالای استحصال، انتقال و تصفیه از تمامی مشترکان خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

صبحی در پایان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران بخش عمده جنوب تهران از جمله مناطق ۱۹، ۱۶، ۲۰ و بخشی از منطقه ۱۵ شهرداری را تحت پوشش دارد، افزود: این اداره با داشتن یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب و یکهزار و ۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب بزرگترین شرکت استان تهران محسوب می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با دارا بودن ۲۵۰ هزار مشترک خانگی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم کلان‌شهر تهران و پنج شهر کهریزک، باقرشهر، حسن آباد فشافویه، قیامدشت و خاورشهر را تحت پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا