اجرای طرح کاداستر در بیش از 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی


اجرای طرح کاداستر در بیش از 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اجرای طرح کاداستر در مساحت 54 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

عبدالله یوسفی در نشست خبری که در تاریخ 11 آذر ماه در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد، گفت: این اراضی به سازمان ثبت و املاک برای صدور سند تک برگی معرفی شده اند.

وی افزود: علاوه بر آن در سال جاری 239 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خلع ید شده است که در همین راستا 17 هزار هکتار از اراضی ملی به مستثنیات اضافه شده است.

یوسفی در ارتباط با قلع و قمع های صورت گرفته نیز اظهارکرد: طی امسال 101 مورد اخطار توقف عملیات تا قلع و قمع صادر شده و تاکید بر این است که امر تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت نگیرد و اگر انجام شد در ابتدای کار، جلوی آن گرفته شود.

وی در ادامه این نشست به توزیع کودهای کشاورزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: طی سال جاری 23 هزار تن کود میان کشاورزان استان توزیع شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: موضوع افزایش قیمت کود اوره قبل از بالا رفتن قیمت بنزین مطرح و ابلاغ شد اما افزایش قیمت کودهای فسفاته همزمان با افزایش قیمت بنزین بود که ابلاغیه آن صادر نشده بود، در نتیجه تصمیم بر این گرفته شد تا در کودهای فسفاته و ازت افزایش قیمتی وجود نداشته باشد.

به گفته وی کودی که در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرد، کودهای فسفاته و ازت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه از راه اندازی بازارهایی برای فروش محصولات محلی کشاورزی و صنایع دستی در شهرستان های این استان خبر داد و گفت: تصمیم بر این گرفته شده است تا این بازارهای در شهرستان هایی که در مسیر تردد مسافران قرار دارد، برپا شوند.

وی در ادامه به کشت پاییزه گندم در استان اشاره کرد و افزود: 190 هزار هکتار گندم آبی و دیم در خراسان شمالی کشت شده است.

یوسفی ادامه داد: علاوه بر آن در سطح چهار هزار و 446 هکتار نیز کشت کلزا در پاییز امسال انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است