رقم بی سابقه ثبت نام آزمون وکالت


رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه: بیش از 107 هزار نفر در آزمون وکالت نام نویسی کردند که یک رکوردشکنی در ثبت نام در این آزمون و در تاریخ وکالت کشور بود.

رقم بی سابقه ثبت نام آزمون وکالتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری میزان، بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از فرایند آزمون تخصصی (شفاهی) مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: نمره متقاضی در آزمون مرحله دوم و شفاهی مشخص می‌شود و مجموع نمره آزمون شفاهی و کتبی، پیروز‌های نهایی را مشخص می‌کند.
علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حاشیه بازدید از فرایند آزمون تخصصی (شفاهی) مشاوران خانواده قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای تولی مراکز مشاور خانواده ما دو مرحله آزمون داریم که یک مرحله آزمون کتبی به صورت تستی چهار گزینه‌ای توسط سازمان سنجش کشور برگزار شد و کسانی که نصاب نمره لازم را در آن آزمون کسب کردند به مرحله دوم یعنی مصاحبه تخصصی آزمون شفاهی دعوت می‌شوند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این مرحله از آزمون شفاهی که هم اکنون در حال برگزاری است که طی هفت روز برگزار شد؛ از آن‌هایی که نصاب نمره را داشتند دعوت به عمل آمد و در اینجا طی چهار مرحله ارزیابی تخصصی که یک مرحله مصاحبه تخصصی توسط یک حقوقدان و روانشناس، در مرحله دیگر یک مورد فرضی که دچار یک مشکل خانوادگی شده ارائه می‌شود و از او مشاوره گرفته می‌شود و فرایند مشاوره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در مرحله دیگر آزمون تستی روانشناسی شخصیت را برای شخصیت شناسی فردی که می‌خواهد به عنوان مشاور فعالیت داشته باشد بررسی می شود و مرحله آخر نیز مکاتبه است به طوری که یک مورد فرضی در اختیار قرار می‌گیرد و فرد داوطلب باید با محکمه مکاتبه کند و نظر مشورتی خود را در اختیار دادگاه قرار دارد تا مشخص شود توانمندی‌های نگارشی متفاضی چگونه است.

بهادری جهرمی اذعان کرد: پس از این چهار فرایند، نمره ی متقاضی در آزمون مرحله دوم و شفاهی مشخص می‌شود و مجموع نمره آزمون شفاهی و کتبی، پیروز‌های نهایی را مشخص می‌کند تا در فرایند صدور پروانه قرار گیرند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه نصاب نمره به صورت ۵۰ درصد پذیرش در آزمون کتبی و ۵۰ در آزمون شفاهی است، گفت: در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار شد حدود ۵۲۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند که از میان این‌ها چیزی قریب به هزار نفر در آزمون کتبی موفق به کسب نصاب لازم شدند و وارد مرحله مصاحبه شفاهی شدند.

وی ادامه داد:، چون ظرفیت اعلام شده توسط معاونت پیشگیری قوه قضاییه که در واقع طرف کار این مشاوران هستند بیش از این تعداد هست، لذا ما سقفی برای این تعداد و برای قبولی نداریم بلکه کف را داریم که کف نمره است.

بهادری جهرمی تاکیر کرد: آن‌هایی که نمره قبولی را بگیرند موفق به اخذ پروانه می‌شوند و در آزمون امسال عملا سقف ظرفیتی نخواهیم داشت چرا که تعداد، کمتر از تعداد ظرفیت اعلام شده از سوی معاونت پیشگیری است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص علت عدم ارسال پیامک برای برخی از متقاضیان، گفت:، چون نتایج در دوره‌ای که اینترنت قطع بوده اعلام شده بود خیلی‌ها اطلاع پیدا نکردند، به همین دلیل ما دو تمهید را اندیشیدیم، یکی اینکه افرادی که خارج از زمانبندی اعلام شده مراجعه کردند را پذیرفتیم.

وی افزود؛ ما یک تا دو روز را به زمان فرایند مصاحبه اضافه می‌کنیم، مصاحبه‌های سه شنبه تمام می‌شود و چهارشنبه و شاید پنجشنبه را نیز اضافه می‌کنیم و به کسانی که موفق نشدند پیامک مجددی ارسال می‌کنیم و از آن‌ها برای شرکت در فرایند مصاحبه دعوت می‌کنیم.


بهادری جهرمی با بیان اینکه کار‌های مربوط به آزمون وکالت طی برنامه در حال پیش رفتن است، بیان کرد: دانشگاه پیام نور در حال انجام فرایند‌ها است و در حال حاضر ثبت نام تمام شده است.


رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: طبق برنامه قبلی در ۲۹ آذرماه، آزمون به صورت غیرمتمرکز در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و طبق زمان بندی نتایج را اعلام می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: همین فرایند مصاحبه با قدری تفاوت به تناسب تفاوت کار وکالت با مشاوره، انجام خواهد شد و آزمون وکالت نیز به صورت دو مرحله‌ای خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس