رونق کشاورزی در منطقه کوهپایه بردسکن پس از 18 سال خشکسالی


رونق کشاورزی در منطقه کوهپایه بردسکن پس از 18 سال خشکسالی

بخشدار مرکزی بردسکن گفت: پس از 18 سال خشکسالی های پیاپی امسال با وقوع سیل و بارندگی هایی که در فروردین ماه امسال داشتیم اکثر منابع آبی زیر زمینی(قنوات) در منطقه کوهپایه آب دار و دبی آن افزایش پیدا کرد و شاهد رونق کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی هستیم.

بخشدار مرکزی بردسکن گفت: پس از 18 سال خشکسالی های پیاپی امسال با وقوع سیل و بارندگی هایی که در فروردین ماه امسال داشتیم اکثر منابع آبی زیر زمینی(قنوات) در منطقه کوهپایه آب دار و دبی آن افزایش پیدا کرد و شاهد رونق کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی هستیم.

محمد طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در سال های قبل به خاطر نبود برخی از امکانات و خشکسالی ها شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بودیم اما با نگاه ویژه دولت امروز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار بخش مرکزی به جز روستای آقا مهدی از نعمت راه آسفالت برخوردار هستند و با نزولات جوی که امسال داشتیم روند مهاجرت روستاییان از شهرها به روستاها افزایش پیدا کرده است و کشاورزی منطقه کوهپایه رونق گرفته است.

وی به اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه کوهپایه اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل8 روستا از بخش مرکزی و 3 روستا از بخش انابد است که با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان ظرف 360 روز اجرا و این پروژه طبق قرارداد انجام شده شرکت گاز با پیمانکار در هفته دولت سال 99 تکمیل و مردم این روستاها از نعمت گاز بر خوردار می شوند.

وی اظهارداشت: تنها روستای آقا مهدی از توابع بخش مرکزی بردسکن باقی می ماند که با توجه به دور بودن آن از شبکه گاز پی گیر این هستیم مثل شبکه آبرسانی و برق رسانی آنها که از سبزوار تامین شده است شبکه گاز آنهارا از این طریق اجرا کنیم.

بخشدار مرکزی بردسکن توجه به اشتغال روستاییان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از برنامه های اولویت دار با کمک دو معین اقتصادی و بنیاد برکت ایجاد مشاغل روستایی براساس ظرفیت و پتانسیل های هر روستا است که در این رابطه گام های خوبی در بحث اجرای طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی استاندار برداشته شده است.

طاهری از تشکیل انجمن خیرین روستایی در روستاهای بخش مرکزی خبرداد و گفت: بنای ما براین است مشکلات قابل حل در روستاها را با استفاده از ظرفیت خیران هر روستا مرتفع کنیم که دراین رابطه نشست هایی با معتمدین و نخبگان روستایی برگزار کرده ایم.

وی همچنین از راه اندازی تعاونی های اعتبار در روستاهایی که به لحاظ اقتصادی ظرفیت خوبی دارند در آینده نزدیک خبرداد و گفت: تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها و مشکلات روستاها از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی در حال بررسی است و براساس ظرفیت و پتانسیل هر روستا افق توسعه و عمران آن روستا را ترسیم کنیم.

وی توجه به توسعه گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به موقعیت خوبی که منطقه کوهپایه به لحاظ آب و هوایی و تفرجگاهی دارد می توان در اکثر روستاهای این منطقه بوم گردی ایجاد شود که به دنبال این هستیم رباط کبودان که جز آثار تاریخی و ثبت شده در فهرست آثار ملی می باشد پس از 15 سال بلاتکلیفی به بخش خصوصی واگذار شود که قراردادهای آن از طریق اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان در حال انجام است که بزودی این مهم تحقق پیدا می کند.

وی از مهم ترین مشکلات روستاهای بخش مرکزی به ویژه منطقه کوهپایه بردسکن را فرسوده بودن شبکه آبرسانی و کم عرض بودن جاده ها و آسفالت نامناسب ، عدم آنتن دهی تلفن همراه و شبکه های تلویزیون بیان کرد.

وی به نقش خبرنگاران در توسعه و آبادانی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می توانند در پی گیری مشکلات و انتقال آن به مسئولان نقش تاثیرگذاری داشته باشند و خبرنگاران می توانند به عنوان مشاوران و بازوان مسئولان در حل مشکلات و شناسایی استعدادها و ظرفیت های هر منطقه کمک خوبی را به مدیران داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس